Is er ook iemand zwanger na een keizersnede?

Nou de vraag lijkt me dus duidelijk.
Ik zelf ben wel zwanger nadat ik 2jaar geleden een keizersnee heb gehad.
Vind het spannend allemaal, terwijl het misschien wel helemaal geen verschil maakt....alleen dat ik nu in het zh MOET bevallen.

Hoi,

Ik heb ook een keizersnede gehad, want mijn tweeling lag in stuit. Ik ben nu 9 weken zwanger van nummer 3.  

De keizersnede is mij niet tegengevallen, ik was snel hersteld. Deels kwam dit ook, doordat de tweeling 3,5 week in het ziekenhuis heeft gelegen, waardoor ik 's nachts goed kon slapen.  

Ik hoop nu op een gewone bevalling (natuurlijk in  het zh). Het lijkt me vooral fijn om dan direct je kindje bij je te hebben en snel met z'n allen thuis te zijn.

Ik vraag me wel af of de kans op striae groter is, aangezien de huid rondom het litteken niet uit kan rekken. Vorige keer had ik geen straie, ondanks dat mijn buik echt mega was.

groetjes,
Martine

Hoi,
Ik ben nu zwanger van de derde. Maar mijn eerste dochter is met een keizersnede geboren, ze lag in een stuit. Eerst wel vaginaal geprobeerd, maar dat lukte uiteindelijk niet.
Mijn tweede dochtertje is wel 'gewoon' geboren. Was wel heftig hoor, het ging allemaal erg snel, waardoor ikzelf nogal beschadigd was zeg maar. Toch was die bevalling wel heel intens en bijzonder.
Het herstel van de keizersnede vond ik meevallen, van de tweede bevalling vond ik tegenvallen.
Bij mijn eerste kwamen we er pas laat in de zw.schap achter dat ze in stuit lag, en ik vond het toen heel erg dat ik niet thuis kon bevallen, maar in het ziekenhuis viel het alles mee. De tweede moest dus ook in het ziekenhuis, maar dat vond ik  helemaal niet erg. Nu ga ik wsch ook wel weer voor een ziekenhuis bevalling.
Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Hoewel het nog ver weg is, zie ik er wel tegenop.

groetjes,
Willemien
Ik weet niet of je hier iets mee kunt. Ik denk dat het bij iedereen toch verschillend is.

Ik heb ook een keizersnede gehad bij Joris. Had 15u weeën en 2cm onsluiting (was een hele opluchting die operatie!)
Ik vond het herstel erg meevallen en kon vrij snel alles weer doen.
Hoop nu wel heeel erg op een vaginale bevalling, lijkt me heel mooi en het eerste contact erg intens, niet meteen dokter erbij maar eerst naar mama!
Ik zie er niet zozeer tegen op, we zien het wel. Nog een keizersnede ook niet erg, maar toch liever niet hoor!

Groetjes

Hoi Juud

Ik ben mama van twee mooie mannetjes en twee keer bevallen met een keizersnede. Letterlijk en figuurlijk want ik ben daadwerkelijk ook echt bevallen, behalve dan dat ze er bij het persen niet uit gingen en daarna een keizersnede. Ik ben nu zwanger van de derde, dat zal een geplande keizersnede gaan worden.

Ik moest bij de tweede ook verplicht in het zieknhuis komen bevallen. Bij de eerste uiteindelijk ook omdat ik over de 43 weken liep.

Ik heb wel eens gelezen in een blaadje dat als je al eens een keizersnede hebt gehad de kans vrij groot is om bij de tweede weer een keizersnede te krijgen. Maar goed hier boven staan ook verhalen van van meiden die het tegendeel bewijzen. Mijn vriendinnetje ook die is bij de eerste bevallen met een keizersnede en bij de tweede natuurlijk zonder kleerscheuren en een snel herstel. Idd iedereen is anders. Wat was de reden dat je de vorige keer een keizersnede hebt gekregen?? Als je toen al te smal was dan verhoogd het denk ik wel je kans, maar goed het ligt natuurlijk ook aan de ligging en uitdrijving.
Je ma iig niet heel lang gaan persen straks, dat zet te veel druk op de wond. Zezullen je dus niet heel lang laten aan sukkelen.

Tijdens de zwangerschap van mijn jongste (2e dus) vond ik het litteken op een gegeven moment wel een beetje gaan jeuken, je voelde gewoon dat het aan het oprekken was. Dat heb ik na de bevalling ook nog gehad, jij niet?

Heeft er iemand van jullie toevallig nog ervaring met een geplande kleizersnede bij een eenling zwangerschap, wanneer plannen ze die meestal? Op t ziekenhuis willen ze niet dat ik spontaan weeen krijg dus plannen ze het dacht ik in wk 38???

Groetjes succes straks Juud!!
Groetjes van AnneRobe

Terug
Bovenaan