is het begonnen?of toch niet...hmmmm....

hoi lieve dames..

Ik word gek van mijn lijf. Het is al sinds donderdag erg onrustig en dan denk k steeds.. Zal dit het zijn?? Maar dan ebt het weer weg of het is niet regelmatig.
Nu weer, k lig op bed, heb buikkramp, geen regelmaat, maar is wel kei vervelend en pijnlijk. Harde buiken, krampen, wat moet k voelen?? En wanneer moet k bellen. Ze zeggen dat je echte weeen wel herkent, mja ben er toch erg onzeker over, ook omdat k een keizersnee krijg en gewoon op tijd wil bellen.
En soms dan moet k gewoon ontzettend poepen en dan lach k maar weer... Hmm dat zat dus dwars... (sorry voor de details)
me darmen rommelen nu ook weer, maar heb geen drang..
Ik wacht maar even of of het doorzet, mja dit is al de 3e keer dat k denk, ja zal het??? Durf bijna niet meer tegen mijn man te zeggen.. Dus k hou het nog maar ff in de gaten... Herkent iemand dit???

Liefs xxx

Ik weet wel dat vlak voor de bevalling je darmen zich gaan legen... Dus dat kan je ook even in de gaten houden.. Het verschil met voorweeen/harde buiken mett echte weeen is.. dat echte weeen boven in je buik beginnen en naar beneden 'rollen' en terwijl ze naar beneden rollen neemt de pijn toe. Met voorweeen en harde buiken is je hele buik in een keer hard en pijnlijk. Ik vond het bij de eerste ook zo lekker vaag.. Hoezo herken ik het meteen? Wie zegt dat ik het meteen herken? Maar het is vaak wel zo.. vertrouw op je lijf en op je gevoel en als je het niet vertrouwd, lekker de vk of het ziekenhuis bellen!

Wat vervelend. Ik had vorige weekend ook last van buikkrampen maar dat was echt overduidelijk van iets wat ik had gegeten. En dat van die weeën, tjaah dat vind ik ook zo’n vaag verhaal..Beetje hetzelfde als vroeger over orgasme “Als je er een hebt gehad weet je het zeker”..Maar tot die tijd zit je dus in twijfel.

Ik durf mijn vriend ook niet meer te bellen, laatst is hij half over kop uit een vergadering gerent terwijl ik alleen wou vertellen dat we lekkage hebben (niet ik, het dak wel te verstaan). “Owwh “ zei hij “Je bent dus nog niet aan het bevallen”..

En naja als je het echt niet vertrouwd kan je altijd met de vk bellen en je verhaal doen. Misschien dat ze dan kunnen checken of je überhaupt ontsluiting hebt.

@Betty8157: Voor het eerst een beetje een duidelijke omschrijving. Thnx.

tja zoals je zelf al schreef echt weeen herken je, geloof ons maar, je weet het echt als het zover is.
Maar herken ook je onzekerheid hoor, kan me voorstellen dat je er op tijd bij wilt zijn.
Veel succes ermee xx

Even wat recht zetten.. de golven gaan van beneden naar boven.. persweeen gaan van boven naar beneden!!

Enne... je weet van de pijn niet waar je het zoeken moet.. (bij de gemiddelde bevallingen dan he, die uitzonderingen van vrouwen die een keer niezen en hun kind verliezen daargelaten haha) Dat zijn echte weeen...

@ Betty,bedankt voor de duidelijke uitleg! Als groentje weet je niet wat je moet verwachten! Vannacht weer flink gerommeld, maar het begint te wennenhahah...

Ik vertrouw maar op mijn gevoel dat ik het wel voel als het zover is! En anders bellen we de gyn gewoon!

Liefs!

Niet om je weer onzeker te maken, maar ik herkende mijn weeen eerst niet hoor! Ik had alleen maar rugweeen, en ik wist de eerste uren echt niet dat het weeen waren. Wat ik wel kan bevestigen: echte weeen doen pijn!! En komen regelmatig natuurlijk. Dus zolang er niks te timen valt is het vast nog niet begonnen.

Ik moet zeggen dat wat ik heb neergezet leuk is in theorie maar ik kan me niet herinneren hoe de weeen bewogen in mijn buik.. Het enige wat ik weet is dat het vreselijke pijn deed en dat persweeen aanvoelde alsof je gigantisch moet poepen en je het niet tegen kan houden.. Als de persweeen komen dan ga je automatisch persen.. Echt waar.. zodra het begint, het echt serieus word zeg maar.. dan merk je het wel! Dat had jij dus uiteindelijk ook Rollie85!

Terug
Bovenaan