IS HET DIT

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik heb 2 weken geleden de 20 echo gehad.

daaruit bleek dat mijn placenta vooraan lag.

Omdat ik van mezelf al een buikje had zei die vrouw dat het wel even kon duren voordat ik leven zou voelen.

ik ben nu dus 22 weken en denk dat het het nu dus wel voel, maar het is
de eerste zwangerschap van ons dus ik weet ook niet wat ik moet voelen.

ik hoop dat iemand het van jullie weet.

ik voel het elke keer onderaan mijn buik ver naar het schaambeen toe.

dat zou wel kunnen want met de 20 weken echo lag daar het hoofdje.

maar hoe snel kan je kindje zich draaien want anders wordt het wel een losbol hihi

ik bedoel als het hoofdje nog steeds naar onderen ligt.

ik ben heel benieuwd naar jullie reactie want iedereen vraagt al of ik al leven voel.

groetjes sandra

Hoi!

Het zal heel goed kunnen hoor! Ik twijfelde ook erg in het begin, je weet niet wat je hoort te voelen he! Maar als het een gevoel is wat je niet eerder heb gevoeld is het het vast. Bij mij voelde het als kleine plfjes in mijn buik! Genietse!

Hai,
ik ben nu 20 weken en heb ook nog niets gevoeld. Je kindje heeft nog ontzettend veel ruimte dus draaien doet ie 1,2,3 hopsa, en hij ligt weer onderstboven. Pas aan de laatste maanden kan het kindje zich moeilijker draaien.
Ik weet ook niet wat ik moet voelen, en verwacht dat de vk mij woensdag met de 20 weken echo ook gaat vertellen dat de placenta ervoor ligt.
Spannend dat wachten.
xxx Annette

Als je het voor het eerst voelt zijn het een soort plopjes. Maar dan ben je vaak zo'n week of 17/18. Bij een week of 22, zover als jij, dan voelt het al een beetje als duwen en schoppen. Bij een eerste kindje voel je het meestal (hoeft niet)voor het eerst rond de 18 af 20 weken, of zelfs later. Bij een tweede kun je het al heel vroeg voelen. Ik voelde het dus met deze tweede als bij 14 weken.
Ik ben nu bijna 28 weken, en bij mij zijn het echt schoppen, of een een hand of hoofd of kontje wat ik vast kan pakken (het is ook mijn tweede, dus dan is alles wat duidelijker te voelen en te zien). als ze (het is een meisje) beweegt dan beweegt dus mijn hele buik. Ze heeft nog de ruimte, maar met een week of 32 zal dat niet meer zo zijn. Vanaf dan is het de bedoeling dat ze in de juiste houding gaan liggen. Maar ook dan kunnen ze nog zelf draaien.

Hoi Sandra,

Ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen waardoor het eventjes duurder voordat ik de kleine voelde. Daarnaast had ik ook regelmatig rommelende darmen dus werd het nog moeilijker om het verschil te voelen!

Bij mij begon het ook rond de 21/22 weken. Het verschil tussen mijn darmen en die kleine was dat mijn darmen wat langer achter elkaar rommelden terwijl die kleine gewoon af en toe een schopje gaf. Als ik mijn hand op mijn buik leg, kun je het ook goed voelen en nu, met 26 weken, zie ik mijn buik ook wel eens op en neer gaan!

Ons knulletje ligt sinds een paar weken in een stuit (maakt nu nog niets uit) dus ik voel het schoppen onderaan mijn buik want daar zitten nu zijn beentjes. Niet zo fijn op dit moment want ik heb een blaasontsteking. Maar goed, ik voel hem dus wel goed. En als ik op bed lig, komt hij helemaal los!

Wacht gewoon rustig af, op een gegeven moment voel je het echt wel.

Groetjes,
Maike

Ik heb het eerste leven met 15 weken gevoeld en het eerste schopje met 18 weken. Dus met 22 weken kun je heel goed leven voelen, hoor! Geniet er van, voor je het weet schoppen ze zo hard dat je zou willen dat ze even stil liggen.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik voelde mijn kindje voor het eerst toen ik 18 weken zwanger was maar ik wist het toen ook niet hoor. Ik zei destijds tegen mijn moeder ma ik heb iedere keer een raar gevoel in mijn buik het voelt net als een zenuwtrekje wat je ook wel eens in je ooglid hebt, het eerste wat ze zei...meisje dat is je kindje die je voelt! Zo voelde het dus voor mij en dat gevoel werd natuurlijk steeds erger tot je op een gegeven moment je hele buik alle kanten op ziet gaan. Het gevoel komt echt wel en  geniet ervan, het is zo fantastisch om je kleine te voelen dat ik het na de bevalling wel akelig stil in mijn buik vond en af en toe mis ik het nog wel!

Groetjes,

Puk, mama van Justin 13-11-2006

Hoi.
Bij mijn zoontje lag de placenta ook voor, en ik voelde hem toen ook pas rond de 21 of 22 weken. Ik voelde toen wel gelijk echt schopjes, dus al gelijk best krachtig.. Ik voelde hem toen ook vaak of helemaal onderaan of aan de zijkant..
Nu ben ik 28 weken zwanger van de tweede, en die voelde ik al vanaf 17 weken. Maar dit komt ook omdat je weet wat je moet voelen, en omdat nu de placenta achter ligt.. Nu voel ik hem echt overal, voor aan mijn buik, tegen mijn blaas (fijn haha..), zijkant onderkant, een echt druktemakertje, maar ik vind dat echt genieten...
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan