is het erg??

A

Anoniem

Guest
beste dames

mijn ijzergehalte is te laag.
is dat erg???
op het moment heb ik floridix en ijzertabletjes.

liefs linda

Hoi linda,

het is voor je baby niet erg, want die heeft als het ware de eerste voorkeur. De baby krijgt eerst wat nodig is en wat overblijft is voor mamma. De medicatie helpt gelukkig wel, maar ik weet uit ervaring dat je er erg verstopt van kan raken. Probeer daarom zoveel mogelijk volkorenproducten te eten en voedsel waar ijzer in zit zoals spinazie of rode bieten. Verder kan je nog roosvicee ferro proberen. Als je geen medicijnen gebruikt kan je er heel erg moe van worden. Veel sterkte ermee.

Groetjes van Marloes

ja en als je bloedarmoede niet aan je ijzer ligt helpen die tabletjes geen bal, VK's zijn zo ouderwets tegenwoordig zijn er zoveel vitamine B tekorten waar je ook een laag HB gehalte van krijgt, kortom de oorzaak van het probleem (of het nu ijzer of vitamines is)( moet wel achterhaald worden) zomaar ijzertabletten slikken slaat eigenlijk nergens op, maar blijkbaar doen ze het nog steeds :(

Even bloed laten prikken bij de huisarts en binnen 1 week kan die zien waaraan je bloedarmoede precies ligt en dan de JUISTE medicatie geven.

Zo krijg ik vitamine B12 spuiten en ipv 0,5 mgr foliumzuur zoals gewone zwangere, krijg ik 5 mgr, ik was nu ook weer aan het zakken, zat op 6,4 (wat voor mijn doen  nog normaal is) daarvoor zat ik op 7,7 was echt mijn allerhoogste tot nu toe :)

Hoi,

IJzertabletten doen altijd goed voor je hoor. Dan heb je zowiezo meer
energie en fut om dingen te doen. Maar ik zal inderdaad bloed laten
prikken om uitgebreid te laten controleren wat er tekort is aan andere
B-vitamines.

Ik heb chronisch bloedarmoede en slik altijd ijzertabletten. Maar ik
heb ook een tijdje B12-injecties gehad en extra foliumzuur geslikt.

Je baby krijgt altijd genoeg, alleen jij houd steeds minder over.

Succes,

groetjes,

Vanessa

Hoi Linda,

Die ijzertabletten en floradix kunnen geen kwaad. Ik vind het knap dat je de floradix weg krijgt, ik stond er van te kokhalzen boven het aanrecht.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook bloedarmoede gehad (Hb was op een gegeven moment nog maar 5.6) en de ijzertabletten hielpen maar matig. Toch ben ik ze blijven slikken en ik heb er zelf verder geen last van gehad.

Iemand zei hier vitamine B12. In het verleden heb ik die prikken ook gehad. Geen pretje en ze hebben mij nooit geholpen. Soms zijn de oorzaken van bloedarmoede niet te achterhalen en heb je daar (net als ik) chronisch last van.

Grappig is wel dat na de bevalling mijn Hb gelijk naar 6.5 schoot, ik had ook maar weinig bloed verloren (bevallen via keizersnede).

Sterkte er mee.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan