Is het handig om eerst 1 a 2 x gewoon ongesteld te worden en er dan voor te gaan?!

A

Anoniem

Guest
Ik hoor heel vaak dat je beter eerst gewoon 1 of 2 x je natuurlijke menstuatie kan krijgen voordat je echt gaat proberen om zwanger te worden.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Gr. Victory

Je hoort dat idd weleens om te zorgen dat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn maar er zijn genoeg vrouwen die gelijk in de eerste ronde zwanger worden dus die hebben niet eerst een paar menstruaties afgewacht!!

Je hoeft op zich niet te wachten, maar als je je eerste ongie afwacht, weet je de volgende keer (als je dan wel zwanger wordt in de 2e cyclus) vanaf wanneer je moet tellen. na de pil kan het soms even duren voordat je lichaam het oppakt. ik had dat overigens niet, mijn cyclus was gelijk weer 30 dagen.
Dus het is meer voor het feit dat je dan makkelijker uit kunt rekenen hoe lang je zwanger bent, dan ivm met de hormonen van de pil.

xxx

Hi,

Het is geen medische noodzaak, maar het is zoals bloempje zegt: na het stoppen met de pil weet je niet zeker hoe je cyclus is. Vaak wordt geadviseerd 2 of 3 maanden niet zwanger te worden.

Ik ken iemand die dat ook niet deed. Die was 9 weken zwanger toen ze het ons vertelde. Ze was niet meer ongesteld geweest na het stoppen met de pil en toen ze vele jaren geleden nog geen pil gebruikte had ze een cyclus van 28 dagen. Wat bleek: ze was pas 6 weken zwanger. En dat was wel een domper! Maar als je je daar op voorbereid, en niet al te teleurgesteld bent als blijkt dat je na 6 weken ongesteld wordt omdat de cyclus nog op gang moet komen, dan kun je het gewoon proberen, toch?

Gr. Tamara.

hoi,
tegenwoordig heb je ook die testen van clear blue die vertellen hoe lang je zwanger bent.wanneer de bevruchting is geweest.
die had je toen niet.
ik ben gisteren flink gaan zoeken op internet over dit onderwerp,
maar heel veel mensen zijn verschillend.de ene zegt wacht even en de ander zegt weer je kan gewoon gaan beginnen.
ik heb gezocht hoe lang het duurt dat de mirena uit je lichaam is.van de pil weet ik het dat duurt zo 4 maanden.maar duidelijk antwoord kreeg ik niet.
meer van je kan gelijk beginnen om zwanger te worden.
enige wat ik gevonden heb is dat je slijm in je baarmoeder weer dikker moet worden om te kunnen innestelen .
anders is de kans op miskraam groot.
gr marjan

Ik heb zelf eens op internet gezocht en gebruik nu al een tijdje de yasmin pil (deze heeft de minste bijwerkingen en je kan niet aankomen in gewicht) en daar stond het volgende;

Gebleken is dat het innemen van de pil gedurende de eerste maanden van een eventuele zwangerschap geen kwaad doet aan de baby. Als u graag zwanger wilt worden en dus stopt met de pil, is er geen enkele reden om nog een aantal maanden te wachten met zwanger worden. De hormonen uit de pil zijn namelijk binnen twee dagen uit het bloed verdwenen. Sommige artsen adviseren één gewone menstruatie af te wachten voordat u zwanger wordt. Dit heeft te maken met het feit dat dan de datum van de bevruchting en dus de 'uitgerekende' datum beter is te bepalen.

Dus nu heb ik het zelf opgelost!

Groetjes Victory

Heb even op internet gekeken en daar schreven ze het volgende over de Yasmin pil;

Gebleken is dat het innemen van de pil gedurende de eerste maanden van een eventuele zwangerschap geen kwaad doet aan de baby. Als u graag zwanger wilt worden en dus stopt met de pil, is er geen enkele reden om nog een aantal maanden te wachten met zwanger worden. De hormonen uit de pil zijn namelijk binnen twee dagen uit het bloed verdwenen. Sommige artsen adviseren één gewone menstruatie af te wachten voordat u zwanger wordt. Dit heeft te maken met het feit dat dan de datum van de bevruchting en dus de 'uitgerekende' datum beter is te bepalen.

Dus nu weet ik het precies!

Groetjes Victory

Terug
Bovenaan