Is het normaal bijna 4 weken oude baby onrustig

<p>Mijn bijna 4 weken oude baby is als ze niet slaapt of gevoed wordt bijna altijd onrustig. Ze is in de ochtend wel relaxed en kan een half uurtje maximaal ontspannen zijn en begint dan te huilen totdat ze in slaap valt. Ze slaapt heel goed en borstvoeding gaat ook ok maar ze huilt dus of is onrustig tussen de slaapjes en voedingen door. Ze kan niet alleen slapen, wil alleen maar in de armen. In de wagen tijdens wandelen kan ze alleen erin liggen als ze slaapt. Ik vroeg me af of dit ‘normaal’ is, maak mij best zorgen. Ze heeft last van darmkrampjes maar wil niet gemasseerd worden, moet dan erg huilen. </p>
 
Vervelend hè, zo’n onrustige baby.. ‘Konden ze maar praten’, dacht ik vaak, dan wist ik wat er was! Je wil alles voor ze doen, maar meestal weet je niet wat te doen! 
Een onrustige baby kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Van heel normaal tot ‘er is iets’. 
Zulke kleine baby’s doen het vaak goed met heel veel mama/papa liefde en worden ze rustig van. Ik heb mijn dochter de eerste 3 maanden vaak hele dagen in de draagdoek gehad. ‘s Nachts sliep ze prima in haar eigen bed, overdag wilde ze alleen bij ons zijn. Na 3 maanden was dat ‘ineens’ over en werd ze rustiger, ook als ze niet bij ons was. 
Ik vond een draagdoek handig, omdat je dan je handen vrij hebt. Zo kon ik toch nog wat dingetjes doen. Misschien het proberen waard? 
Succes!
 
Terug
Bovenaan