is het verstandig om te gaan klussen direct na het stoppen met de pil?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Maaike , 22 jaar. Ik en mijn man ( ik ben al getrouwd haha) wonen nu al weer 3 jaar samen en we willen heel graag kinderen, we hebben dus samen besloten om er voor te gaan. Het is natuurlijk allemaal heel  nieuw en spannend voor ons  vandaar mijn vraag  , is het verstandig om direct na het stoppen van de pil het al te gaan proberen? Kan dat verder geen kwaad? ik stop na vandaag met de pil.
Ik hoor graag jullie mening hierover?

xxx maaike

Hoi!

Spannend hoor, dat jullie gaan klussen voor een kleintje!

Mijn huisarts heeft me toen der tijd geadviseerd eerst een cyclus af te wachten na het stoppen met de pil, en de cyclus daarna te gaan starten met het echte klussen.

Dit was onderandere om mijn cyclus weer op gang te laten komen.

Succes!

gr. Jacqy
10 weken en 4 dagen zwanger

Hoi,

Ik ben M en ik ben 32, ik heb al een kleine van 3 jaar. Bij mijn eerste ben ik eerst 3 maanden gestopt en zijn we er daarna voor gegaan. Het was toen in 1 x raak
Nu ben ik voor de tweede keer gestopt  sinds 13 januari. Ik ben er nu gelijk voor gegaan. Ik moest 10 februari ongesteld worden. Ik ben het nog niet maar dat zegt nog niks. Ik wacht af maar wachten duurt zo lang.

De een zegt dat je eerst moet ontpillen zogezegd en de ander zegt dat je het zo kunt doen. Ik ben er nu dus gelijk voor gegaan en ik zie wel. Het is voor mij nu dus afwachten.

Groetjes M.

Hallo, dank je wel voor jullie reacties. Het is zo moeilijk om te wachten, maar ik denk dat ik dat toch ga doen. Dan kan mijn cyclus weer op gang komen. ik vind het wel spannend hoor!
x maaike

Hoi Maaike,

toen mijn man en ik besloten hadden om voor een kindje te gaan, ben ik eerst drie maanden gestopt met de pil en begonnen met de foliumzuurpillen. Niet om te zorgen dat mijn gewone cyclus weer op gang kwam, maar eigenlijk omdat ik eerst die hormonen van de pil uit mijn lichaam  wilde hebben. Mijn mening is namelijk dat dat toch niet erg gezond is voor de kleine, mocht je in de eerste ronde al zwanger raken. Er wordt wel gezegd dat het best kan, maar er is ook nog geen onderzoek naar gedaan. En het lijkt mij altijd beter zwanger te zijn, zonder chemische stoffen in m'n lijf.
Het is wel nog iets langer wachten, maar voor mijn gevoel de moeite waard.

Liefs,

Hoi Maaike,

Ik ben sinds 6 januari gestopt met de pil en wij zijn er meteen voor gegaan. Helaas niet zwanger in de eerste ronde, maar daar waren we ook niet vanuit gegaan hoor. Had natuurlijk wel leuk geweest als het zo was geweest.

Weet je wat zo lastig is als je meteen aan de slag gaat, je weet echt helemaal niks. Je weet je cyclus niet, als je niet ongesteld wordt weet je eigenlijk ook niet zo goed hoe het komt. Kortom, één en al onzekerheid.
Het was heel vreemd maar op dag 25 van mijn cyclus werd ik dus ongesteld en daar was ik eigenlijk heel blij om. Gewoon omdat je dan weet dat het in orde is en dat het in ieder geval werkt.

Wij zijn nu bezig voor de tweede ronde, maar zie het nu eigenlijk pas als ronde 1. Nu weet ik gewoon meer over m'n cylus. Daarbij heb ik in de eerste ronde ook heel veel last gehad van het ontpillen waardoor ik soms ook dacht dat ik zwanger was.

Maar goed, wat ik hiermee wilde laten weten is dat je heel erg in onzekerheid kunt zitten als je meteen begint. Terwijl als je alles eerst op z'n beloop laat het je veel meer zekerheid geeft.

Een moeilijke keuze, maar je moet lekker doen waar je jezelf het beste bij voelt.
Ik wens je in ieder geval veel succes.

Groetjes Linda.

Terug
Bovenaan