Is het waar??? Geen haaruitval bij borstv.?

Dag mama's,
Is het waar dat je door het geven van borstvoeding niet de 'gevreesde' haaruitval krijgt na de geboorte?
Dat dit pas komt als je stopt ivm hormonen?
Ik vraag dit omdat ik over 2 weekjes ben uitgerekend en borstvoeding wil geven. Nu wacht ik bewust met naar de kapper gaan omdat ik denk dat het straks hoog nodig is. Maar dat is het niet als het zo mooi blijft als het er nu uit ziet!
Hoop op meerdere reacties, bedankt alvast.

Hoi Jacqueline,
Mijn dochter is nu 4 maanden en ik geef al die tijd borstvoeding. Ik merkte dat na ruim 3 maanden mijn haar begon uit te vallen, nu nog steeds. Van anderen begrijp ik dat je haar met borstvoeding niet in een korte tijd uitvalt, het gaat geleidelijker. Wel irritant hoor die haren :) Ik kam het nu 's ochtends meestal goed uit en was het vaker dat helpt om alle losse haren kwijt te raken. Ik zou trouwens gewoon naar de kapper blijven gaan, die zijn wel wat gewend. Ik ben gewoon aldoor om de 6 a 7 weken gegaan.

Groetjes en succes met je a.s. bevalling, Janine

Het is niet waar. Ik heb 6 mnd bv gegeven, maar toch +/- 3 mnd na de bevalling kreeg ik behorlijk haaruitval. Ik ging naar de kapper om mijn haar kort te laaten knippen- zo erg was het. Ik gebruikte ok speciale haarconditioner. Het is na ong. 2-3 mnd weer goed met mijn haar gekomen.
Maar misschien zijn er mensen met andere ervaringen.
Veel succes,
Asia

Hoi

Bij mij was dit idd het geval! Ik heb drie maand volledige borstvoeding gegeven. En geen haaruitval gehad. En nog geen maand nadat ik noodgedwongen moest stoppen, kwam het met bossen tegelijkertijd eruit zetten!!! Ik zou gewoon lekker naar de kapper gaan hoor, ik ben ook nog 2 weken voor de uitgerekende datum geweest. En met zon lief pasgeboren babytje, kun je je tijd wel beter gebruiken.

Ik had ook veel haaruitval bij flesvoeding. Volgens mij maakt het geen verschil. Maar het is echt niet zo erg dat je nu niet naar de kapper kan hoor. het is wel veel (soms schrikken) maar je krijgt geen kale plekken.
Veel succes met je bevalling!

Terug
Bovenaan