Is het waar hartslag onder 140 jongen boven 140 meisje?

Hallo allemaal

Ik heb een vraag is het waar dat als je naar de verloskundige gaat en je gaat naar het hartje luister dat als de hartslag onder de 140 is dat het dan een jongen is en als het boven de 140 is dat het dan een meisje is?
Wie heeft hier ervaring mee en bij wie is het echt uitgekomen?
Maar wie heeft ook gehad dat het helemaal niet zo was?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen
De laatste keer bij de VK was de hartslag van mijn kindje 156, krijg ik dan een meisje?

Groetjes Peggy
mama van Eluciano 3,5 jaar
19 weken zwanger

Bij onze dochter lag de hartslag in het begin heel erg hoog, zo rond de 180 en dat zakte na verloop van tijd (laatste weken) totrond de 155. Gisteren hebben we gehoord dat we een zoon kregen en daar was de hartslag bij de vorige controle rond de 160. Wel lager dan bij onze dochter dus. De hartslag daalt altijd na verloop van tijd dus wie weet klopt het bij mij wel. Ik zou er niet vanuit gaan als zekerheid, meer een grappig bakerpraatje.

Ingeborg

Hartslag van mijn zoontje zat  rond de 140  bij bevalling en die van mijn dochtertje lag rond de 120-130... dus ik zou bijna zeggen dat het andersom moet zijn hahahahha.
ER schijnt wel iets van waar te zijn, maar dat schijn je alleen bij de bevalling echt goed tee kunnen zien op ecg..... dus ik zou niet teveel hopen hoor!!!
Als je 't wil weten laat je toch een echo maken?
Groetjes ieniemienie.
Ps, ik schrok een keer zo erg dat de hartslag van mijn dochtertje voor mijn idee maar heel langzaam ging, bleek dat ze gewoon lag te slapen en even later luisterden we nog een keer toen ze in beweging was en toen was ie rond de 130.....
zegt dus niet zoveel!!!

ik heb een week in t ziekenhuis gelegen,2x per dag aan de ctg.als de kleine sliep was de hartslag 120-130 en als ie wakker was rond de 150-160.ik vond t vrij laag,maar volgens de verpleegster was t normaal.maar t is een jongen,dus het zou kunnen kloppen wat ze zeggen.ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
groetjes kari

Ik heb dat ook gehoord, maar blijkbaar gaat het alleen op in de laatste paar weken van de zwangerschap. Daarvoor zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde, maar bij jongetjes daalt de hartslag wat in de laatste weken. Dit heb ik ook maar van horen zeggen dus pin je er niet op vast

hallo,...

bij klopte het wel,..met 30 weken wisten wij niet wat t zou worden (wilden we niet) ik ging wel helemaal uit van n knul,... totdat de vk zei...."ik denk dat het een meisje wordt, t hartje gaat zo snel" en vanaf dat moment voelde ik t zelf ook...en t werd inderdaad een meid!!! nu ben ik 18 weken zwanger en ga met 20 weken op de echo hopelijk zien wat t dit keer wordt,..dat scheelt een hoop gegis.

Terug
Bovenaan