is het waar?

Hallo Dames,
Allereerst wil ik iedereen heel veel sterkte wensen, we voelen allemaal dezelfde pijn, en ik vind het erg fijn dat deze forum er nu is, om die pijn met jullie te delen, maar ook de vragen, en de steun, we begrijpen elkaar!
Nu ik een mk heb gehad, 3,5 week geleden, krijg ik veel om me heen te horen , dat je extra vruchtbaar bent naar een mk, maar hoe kan dat dan, misschien stom, ik snap wel dat je hormoontjes van slag af zijn, maar zou het echt zo zijn?
Ik voel hele tegenstrijdige dingen, heel veel angst, over het weer opnieuw zwanger proberen te worden, maar het gekke is, dat vanaf vorige week vrijdag, ik me meer zwanger heb gevoeld (lichamelijk), dan toen ik daadwerkelijk zwanger was, zou het tussen mijn oren zitten of zullen het de hormoontjes zijn, ik weet het niet hoor, heel gek.En dan nog maar gelijk een laatste vraag, nu ik toch bezig ben, vanaf wanneer zou je zwangerschaps test weer negatief moeten zijn na een mk,ik heb gehoord dat dat weken kan duren, maar zodra je ongi word is het so wie so je lichaam uit toch?
Sorry voor het lange verhaal, maar ben echt superblij dat ik hier terecht kan, Bedankt, liefs Knuffelbeertje

Ze zeggen inderdaad dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam, maar dat schijnt echt een fabeltje te zijn hoor! Ik was na mijn eerste miskraam wel weer snel zwanger, hoop dat het nu weer zo is, maar daar moet ik maar niet te veel van uitgaan. Er zijn ook meiden die na een miskraam weer heel lang moeten wachten tot ze weer zwanger zijn. Hoe lang die hormonen in je lichaam blijven, weet ik eigenlijk niet. Heb nooit een zwangerschapstest gedaan na mijn miskramen. Maar het lijkt mij dat als je weer ongesteld geworden bent, dat het dan weer redelijk op orde is in je lichaam! Sterkte!

Groetjes E

Hallo knuffelbeertje,

Ik hoor het ook van iedereen om me heen. Een curetage zou ook het ook bevorderen, de baarmoeder is dan helemaal schoon en dus zonder obstakels. Maar of het waar is, dat moeten we helaas maar gewoon afwachten. We kunnen alleen maar hopen. Succes!

Hoi hoi,ik had ook altijd het idee dat ik snel na de miskraam weer zwanger zou zijn omdat ik dat in mijn omgeving allemaal hoorde(verhalen)maar na 2,5 maand heb ik mijn gyn weer gesproken en die hielp me even uit die droom,hij vertelde dat dat een heel klein percentage vrouwen is die gelijk zwanger zijn na een mk,en dat je er zeker 3 maanden voor uit moet trekken voor je weer een zw schap mag verwachten,ik heb dat dan nu ook maar gedaan want ik heb echt de afgelopen 2 maanden zo mezelf gek zitten maken dat ik misschien wel gelijk wer zwanger zou zijn!Nu gaat het wat beter en kan het wat van me afzetten,heb ook nog steeds regelmatig last van mijn borsten terwijl ik dat voor de zw schap nooit had,misschien toch nog wel wat zw schapshormonen die er nog zijn,ook ben ik al 2 x goed ongi geweest,dus volgens mij zegt het niks,
Heel veel sterkte en ik hoop voor jou dat je onder dat kleine aantal vrouwen valt wat gelijk zwanger is geworden,hou ons op de hoogte
Veel liefs
Snoopy

Hoi knuffelbeertje,

Hoe is het met je?
Ik zit nu in tenerife maar wilde toch even het net op (mijn man zit nu een spelletje te spelen op de computer met allemaal kindjes om zich heen..).

Mijn HcG was na 3 weken uit mijn bloed maar dit is per persoon verschillend. Bij mij was het HcG al behoorlijk gedaald toen ik de miskraam kreeg (mijn HcG was toen 400). Afgelopen zondag was mijn nod maar er is nog niets gekomen. Ik heb begrepen dat de eerste ongi na een miskraam wat langer op zich laat wachten...
Het klopt inderdaad dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent omdat je baarmoeder min of meer op zoek gaat naar het eitje.. Zo heb ik het me laten uitleggen.

Ik spreek je snel weer, succes met klussen!!

Kus Frederique

Terug
Bovenaan