Is iedereen zó precies??..

Hi allemaal,
Zat zo eens alle verhalen te lezen hier en het valt me op dat veel meiden zo erg precies zijn met de voeding. Zo lees ik over scheutjes eruit gooien, halve schepjes poeder erbij enzo. Ben ik te makkelijk?? Ik heb in het begin, de eerste twee weken steeds precies het aantal cc gedaan, tot ze op 120 cc zat en dan deed ik gewoon 120 cc water en 4 schepjes en bij het verhogen van de hoeveelheid, steeds het water en het aantal schepjes dat daarbij hoort. Ze is nu 3,1 mnd en ze zit al een aardig tijdje op 5x 180 cc, maar dan dus met 6 schepjes, dus eigenlijk op 200cc? Zo doe ik het altijd, heb ik bij mijn oudste ook gedaan. Maar veel van jullie doen dus zo'n 180cc-fles klaarnmaken en dan echt die 20 cc teveel eruit gooien?? Die drinkt ze gewoon op, maakt t zoveel uit, die 20 cc?
Ben gewoon benieuwd hoor! Bij onze oudste deden we het ook zo..
Groetjes Judith

He Judith,

Het is net of ik mijn eigen vraag lees, ik heb dat namelijk ook zo vaak gedacht!!

Elmar is nu 8,5 maanden en ik deed dat ook nooit, er wat uit gooien. ik had altijd zoiets van " als hij het lust drinkt hij het op, lust hij het niet dan laat hij het wel staan"

Elmar mag nu smorgens pap en dat maak ik klaar met gewone halfvolle melk en tussen de middag krijgt hij een plakje brood met een paar slokjes gewone halfvolle melk.  

Hij groeit goed en heb nooit geen klachten gehad op het cb. Ze gaven mij als advies: volg je moederinstinkt. Dat heb ik gedaan en Elmar heeft bijna altijd zijn flesjes leeg gedronken en ik denk dat hij er echt niet veel zwaarder om is dan dat hij nu is.

Gr. Annelies

Hoi!!!

Met afmeten doe ik het dus wel precies, bij nutrilon is 1 schepje voor 30cc water.
Afgieten naderhand heb ik niet gedaan,  ze kijkt meestal zelf wel wat ze eet weggooien kan altijd nog.
Aan halve schepjes doe ik niet; ten 1e.. is moeilijk in te schatten en als het te weinig is wordt het te waterig en is het teveel kunnen ze er van verstopt raken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar heel goed mee op moet letten omdat mijn meissie keiharde ontlasting heeft.

En sommigen vinden weggooien zonde.. na ja, ik niet, de pannen van het avond eten gaan ook nooit helemaal leeg.. dus wat is dan zonde?

Groetjes!!

Maar volgens mij weet men deels ook niet precies, wat er wordt bedoeld met "180cc flesvoeding". Ik heb al een paar keer gevraagd aan het CB, wat zij bedoelen als er in hun info staat, dat een kind 180cc kv moet krijgen. Bedoelen ze dan 180cc water plus 6 schepjes, dat levert 195cc voeding op. Of bedoelen ze dan dat je inderdaad die 15cc eruit moet kieperen om weer 180 te krijgen?
Dat laatste schenen ze te bedoelen. Dus 195cc weer verminderen tot je echt 180 hebt. Dus water inclusief poeder en dat precies afmeten (lekker ingewikkeld en rommelig).

En de creche doet het weer precies andersom: als zij het over 180cc hebben, bedoelen ze dus alleen het water, maar komen ze uit op 195 cc die ze dan ook daadwerkelijk geven.

Ik ben nu bij mijn tweede kindje een stuk minder precies: ik geef gewoon die 195 cc en zie wel wat erin gaat.

ik doe het thuis zoals we het op het werk(kdv)doen:als ze 120 mogen,120 water + 4 schepjes,150+5,180+6.nooit op gelet hoeveel het dan is.boas krijgt ook 120+4.toen hij nog op 100 zat kwam het dus niet uit en maakte ik 300cc tegelijk klaar.toen kreeg hij wel precies 100.nu iets meer dus.er word hier niks weggegooid.
de menging water en poeder komt wel precies,teveel poeder is niet goed voor je kindje en teweinig krijgt hij dus in feite te weinig.

Hoi,

Ik volgde gewoon de aanwijzingen op het pak. Dus bij zoveel gewicht zoveel ml en daarbij de schepjes.
Ik heb nooit er weer iets uit gegooid.
Bovendien dronk mijn dochter echt niet altijd de flesjes helemaal leeg en bleef er dus de ene keer 20 ml over en soms niets en soms 50 ml. Zolang ze maar goed bleef groeien vond ik het prima. Niemand eet toch altijd precies even veel. Oja en niet meer dan een liter, maar dit is ook wel eens voorgekomen.

Groetjes

Ik ben ook niet zo precies, hoor. Ik zorg dat er niet teveel poeder inzit in verhouding tot het water omdat ze anders verstopt raakt en verder ga ik ervan uit dat ze zelf wel ophoudt met drinken als ze niet meer hoeft. Je moet een beetje oppassen voor die niertjes, maar wat betreft die calorieën krijg ik zelf ook niet exact binnen wat ik binnen moet krijgen. Zo nauw komt dat nou ook weer niet, toch?

Terug
Bovenaan