is keelontsteking besmettelijk?

Hallo allemaal

Bij mijn oppas adres heeft 1 van haar kinderen keelontsteking (is ook in de mond te zien). Mijn vraag of jullie weten of dit besmettelijk is?

Rachelathomenl
 
Hoi hoi,

Je kunt je kindje gewoon naar de oppas brengen hoor want een keelontstekking is niet besmettelijk. Dus je hoeft niet bang te zijn dat jouw kindje dit ook krijgt.

Groetjes Saskia
 
Hi,

keelonsteking is besmettelijk. Dat weet ik omdat mijn vriend het ook had en de dokter hem vertelde dat het besmettelijk is en dus op te passen met doorgeven aan ons kind. Maar goed, hij is wel wat intiemer met zijn kind als je babysitter is, dus ik denk dat het geen probleem zal zijn. Zolang ze maar niet de speen in haar mond doet (om hem schoon te maken, ja ik weet het is slecht maar goed iedereen doet het wel is) en dat soort dingen.

Groetjes,
Lia

 
keelontsteking is/kan besmettelijk zijn. Word overgedragen door vocht dus hoesten zoals hier voor stond speen in mond, slokjes uit 1 beker of eten van 1 lepel/vork.

Ik neem aan dat de oppas wel op de hoogte is van de hygiene bij een keelontsteking en daar rekening mee houd.

Op een kinderdagverblijf mogen kinderen met keelontsteking ook komen mits ze niet te ziek zijn. Maar als leidster moet je dan ook alles hygiene in acht nemen. Dus uitkoken van spenen, flessen, meer schoonmaken, en opletten wat het kind in de mond neemt en dat daarna schoonmaken. Geen spenen verwisselen enz.


Maar je kan je kind dus wel brengen.
Zeker ook goed voor de weerstand ze pikken er altijd iets van mee en bouwen dat op.Kijk maar eens om je heen naar mensen in een tram/bus of drukke winkelstraat. Daar is ook een aantal ziek en dus besmettelijk.
En weer goed voor de weerstand.

groetjes
 
Terug
Bovenaan