Is koorts erg tijdens de zwangerschap??

Hoi hoi,

Ik ben een paar dagen goed ziek geweest waarbij ik ongeveer 39 graden koorts had.
Nu vraag ik me af of dat eigenlijk slecht is voor de zwangerschap.
Wat mij heel erg opviel is dat de baby continu aan het bewegen en schoppen was, het is zoiezo al een drukke baby maar nu is het geen moment rustig geweest in mijn buik.
Ik ben nu al wat aan het opknappen, en nu merkte ik net dat ik heel iets bloed verloren had, roze afscheiding. Kan dat met koorts te maken hebben??
Ik wilde de vk bellen maar die zijn nooit bereikbaar op vrijdag. Ook al zo fijn, een praktijk met 4 verloskundigen maar die zijn maar enkele uurtjes bereikbaar in de week,
is wel balen zo net voor het weekend.
Misschien heeft iemand het zelfde meegemaakt.
En is het ook normaal dat de baby zo ontzettend veel beweegt,hij moet toch ook slapen om te groeien?

Groetjes, Ris


 
hoi,

Voor zover ik altijd heb begrepen KAN koorts alleen 'kwaad' bij een hele prille zw.schap. Dan zou je lichaamstemperatuur zo hoog kunnen worden dat het vruchtje 'oververhit' raakt zeg maar en dat het dan afgestoten wordt.
Maar ik begrijp dat jij al een aardig eindje onderweg bent en volgens mij kan het verder geen kwaad hoor als je koorts hebt of een stevige griep.
Is het inderdaad griep??

Overigens zou ik als ik jou was en je het echt niet zou vertrouwen gewoon de weekenddienst van de huisarts bellen hoor. Is het niks, oké heb je voor niks gebeld en ben je wel gerustgesteld!

Groetjes,
Marije
 
O ja, nog even een toevoeging: waarschijnlijk ging je kindje zo lekker tekeer doordat jij nu erg rustig was.
Normaal vallen ze overdag in slaap van jouw bewegingen en worden 's avonds wakker om te bewegen. Nu was jij toch al rustig dus kon het kindje zich ook overdag lekker uitleven. Het klinkt heel cru, maar vaak groeien kindjes heel goed als mama's ziek zijn en op bed liggen....

Groetjes,
Marije
 
Hoi Hoi

Toevallig ben ik op dit moment ziek en heb ook verhoging en gisteren ook koorts gehad.
Ik heb gister middag de huisarts nog gebald toen ik 38 graden had. Ik had de baby namenlijk de hele dag nog niet gevoeld. Niet dat dit al moet als je 18 weken bent, maar toch voor mijn eigen geruststelling. Hij zei dat het geen kwaad kon, maar als ik boven de 39 graden uitging een paracetamol moest innemen van hem. (ik zei dat ik er liever geen nam i.v.m de baby) Zou de koorst dan niet zakken of nog hoger worden moest ik de huisartstenpost bellen. Nou gelukkig is de temp niet hoger dan 38.6 geweest. En vandaag zit ik rond de 38 dus, die paracetamollen laat ik lekker liggen. Ik heb trouwens wel iets gehaald voor mijn keel, want die doet behoorlijk zeer. Het is van vsm tonsiotreen, en dat mag je tijdens de zwangerschap zonder problemen gebruiken.

Veel suc6 en ik hoop dat je je al wat beter voeld
Liefs Doortje(18,1 weken)
 
Terug
Bovenaan