Is langer dan 8 uur slapen slecht voor baby 3 maanden?

<p>Hoi,</p><p>Ons dochtertje slaapt vanaf haar 6e week door. Vanaf haar laatste fles rond 23.15 tot 7 uur. De laatste tijd, ze is nu 3 maanden, gebeurd het dat ze om 8.30 nog slaapt. Moet ik haar dan wakker maken? Of is het beter voor haar dat ik haar laat slapen en heeft ze die slaap nodig? Als ik haar wakker maak is ze in de ochtend huileriger dan wanneer ik haar niet wakker maak. Wat denken jullie?</p><p>Groetjes, susanne</p>

Ze weegt rond de 6 kilo en eet heel wisselend. Ze komt om de 3.5/4 uur en dan drinkt ze met moeite 150 cc leeg. Vaak minder. Maar de laatste x bij het cb hebben ze niets over haar eetschema gezegd. Dus we geven haar als ze erom vraagt. En dat is dus regelmatig na bijna 8/9 uur slaap...

Gewoon lekker laten slapen. Ons meisje is aan de kleine kant maar was overdag wel helder en had voldoende plas luiers. Ik geniet er enorm van dat onze dochter een hele nacht doorslaapt, ze doet het er goed op.

Mijn zoontje slaapt van 8 tot 6 of 8 net wannerr die wakker word. Hij is bijna 4 maanden maar doet dit sinds ie 10 weken is. Nog nooit gehoord dat er een max. Aan slapen is. 

Lekker laten slapen! Ik hrb mijn dochter nog nooit wakker gemaakt voor een voeding (ze kwam zelf ook altijd wel aardig stipt en was altijd vroeg wakker s ochtends) maar het is toch prima als ze 1 of 2 uurtjes later de fles krijgen? 
Geniet er maar van zo lsng het duurt. Op een dag zul je zien dat ze ineens om 6.00 wakker wordt voor een flesje ofzo.. het zijn vaak periodes dat ze lang slapen en dan weer periodes dat ze eerder komen voor een voeding!

Lekker laten slapen, zolang ze goed groeit, verder alert is en genoeg plasluiers heeft. En er vooral ook zelf van genieten dat je ook zo lang kunt pitten ;) 

Terug
Bovenaan