is magere melk rauwe melk??

Ja hoor, vlgs mij mag je bijna alles uit de supermarkt eten. Franse kazen waar lait cru in staat, die worden geadviseerd om te laten staan i.v.m. mogelijke listerinebacterie, die er evt in zou kunnen zitten.

Dus: boerenkaas is vaak met rauwmelk geproduceerd. Die kan je ook in de supermarkt kopen. Evenals een aantal Franse kazen, vaak gepasteuriseerd, maar 'au lait cru' als het de echte kaasjes zijn waar de Fransen zelf erg trots op zijn. Ik kan die ook bij onze AH krijgen, zoals de Chaource en de echte AOC brie... We hebben van de week een Italiaanse harde kaas gekocht om te raspen, die ik i.v.m. de rauwmelk toch niet mocht hebben. Wel opletten, dus, ook in de Nederlandse supermarkt! Ik ben een echte kaaszot, maar het valt me mee, je mag nog genoeg wèl eten, pfoe!

Hi,

Niet alle kazen mag je gewoon zomaar eten! Ik stond laatst in de winkel en mijn zoontje wilde een stukje kaas proeven. Hij vond het vies, dus wilde ik het stukje opeten. Ik vond het zo smerig dat ik het uitgespuugd heb en weg gegooid. Wat bleek? Het was boerenkaas, gemaakt met rauwe melk! Ik ben niet zo "hysterisch" over de listeria bacterie, ik ben gelukkig ook geen kaas eter, maar het blijkt wel dat je niet zomaar een stukje kaas in je mond moet stoppen.
Gewone melk (Campina etc) mag je gewoon hebben, net als de "gewone" kaas, maar kijk gewoon even voor de zekerheid als je een andere soort kaas neemt, ook al is het Hollandse kaas.

Gr. Tamara.

Mijn vk zei dat je de kaasjes die je in de supermarkt kan kopen allemaal gewoon mag eten. De kazen waar dit in zit, worden in het buitenland verkocht en er staat AU LAIT CRU op. Dus als je twijfelt, even lezen en staat het er niet op.... lekker van genieten dus!
En de kans dat er een bacterie in zit is zo klein dat je je geen zorgen hoeft te maken als je toch per ongeluk iets hebt binnen gekregen!

Terug
Bovenaan