is mijn baby hongerig ?

Mijn zoontje Jesper is nu bijna 7 weken en krijgt in principe nog 7 voedingen van 120 cc met nutrilon1, de normale dus. 's Avonds en 's nachts slaapt hij het langst achter elkaar, vaak zo'n 4 tot 5 uren. Alleen overdag vind ik het soms moeilijk omdat hij af en toe na 2  uur al zou willen eten. Ik probeer het een beetje te rekken vaak, maar dat is vaak erg moeilijk en dan wil ie gewoon niets anders dan eten. Aa en toe slaapt ie een nachtje door tot 5.30 / 6.30 en dan krijgt ie dus 6 voedingen van 150 cc. Maar op dagen dat ie 7 voedingen krijgt zou ie ook zo elke keer 150 cc opdrinken, maar dat mag niet om dat meer dan 1 liter per dag niet goed is voor zn nieren en darmen.

Zou ie echt hongerig zijn en is het een idee om Nutrilon forte te geven (af en toe) of zijn er andere ideeën hierover ?

Ik hoor graag reacties van jullie hierover,

Liefs Agnita (& Jesper)
 
Hoi Agnita,

Ik weet precies wat je bedoelt! Wij zijn met 7 weken al naar 5 x 180 gegaan en toen ging het iets beter. Ik geloof dat hij met 9 weken al op 5 x 200 zat en daar is hij tot ongeveer 4 maanden op blijven zitten. Nu zitten wij te rotzooien om terug te gaan naar 4 flessen. Ik heb veel lopen rekken door met hem te gaan wandelen. Zodra hij buiten was hoorde hem niet meer zolang de wagen maar in beweging bleef.  

Zolang hij niet overdreven veel groeit...  Pas wel op met zijn darmpjes, want als hij teveel krijgt kan hij er iets meer last van krijgen. Meer vocht helpt dan meestal wel, of venkelthee, maar dat is hetzelfde principe.
 
Als het zo blijft wens ik je veel succes. Wij zijn met 3.5 maand al begonnen met fruithapje erbij zodat we iets konden rekken.
 
Veel sterkte!
 
Hoi,
Ons zoontje is nu 5,5 maand.
Wij hebben hetzelfde gehad en zijn overgestapt op nutrilon forte.
Dat ging een stuk beter, toen kon hij het 3 a 4 uur volhouden.
Hij heeft toen echt een groeispurt gehad en kwam bijna elke dag aan de 1000 cc.
Ik dacht toen ook hoe moet dat nou als hij straks nog meer wil.
Toen hij 4 maanden was is dat gestabiliseerd en is de laatste fles eraf gegaan.
Hij krijgt nu 4x 200 cc en fruit en groente. Daar heeft hij nu genoeg aan.
Ik zou het even overleggen met het cb en dan overstappen op forte.
Veel succes
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan