Is mijn baby ingedaald????

Ik ben op dit moment 32 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb geen idee hoe het voelt als de baby is ingedaald, maar als ik jullie reacties lees bij mijn vorige onderwerp dan kon dit wel eens zo zijn.

Heb namelijk afgelopen donderdagavond enorme steken gevoeld in mijn onderbuik en het schopt ook niet meer zo heftig als eerst. Zou het kunnen zijn dat het is ingedaald?

Over anderhalve week moet ik pas weer bij de verloskundige zijn dus ik dacht vraag jullie even om advies.

Groetjes,

Het klinkt idd als indalen. Dat kan in stappen gaan. Ik heb nu zelf ook weer een paar dagen last van kramp/weeen/bandenpijn. Dus ik vermoed dat de kleine weer wat verer ingedaald is.
Als de steken blijven zou ik even bellen naar je verloskundige.

In ieder geval zal het kindje wel bezig zijn, maar over indalen kan een kindje wel een paar weken doen. Een kindje is volledig ingedaalt als het koppie vast zit waardoor het alleen nog maar om de as kan draaien. Bij het voelen in je liezen duwd de verloskundige het koppie een beetje om te kijken hoever het is ingedaald en of het hoofdje al vast zit. Maar volgens mijn weten een kindje voor de 36 weken nog niet volledig ingedaald.

Maak je geen zorgen hoor, het is nog vroeg om te zeggen of het al zover is.

Terug
Bovenaan