Is mijn kind dan zo lui???

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud.
Hij rolt van zijn rug op zijn buik en zo lukt het hem ook om terug op zijn rug te rollen!!
Toch vinden sommige in mijn familie hem erg lui,kruipen vindt hij maar niks.
Als ik hem op zijn buik leg dan legt hij zijn koppie gewoon weg en kijkt me dan aan of dat hij wil zeggen doet het lekker zelf!! Het liefst ligt hij lekker in de box te spelen in zijn eentje,zolang je hem niet stoort is hij helemaal in zijn element. Familie probeert hem ook telkens te stimuleren om te staan en te stappen maar hij vertikt het gewoon.Zitten gaat al aardig en hij begint al redelijk zijn evenwicht te bewaren. Maar iedere keer krijg ik weer dat commentaar dat hij lui is en dat ik hem moet meer stimuleren. Ook wordt hij telkens vergeleken met de rest van de familie: hij liep al met 8 maanden,jij kroop toen je 5 maanden oud was en ga zo maar verder.Is het terrecht wat ze zeggen of ben ik terrecht een beetje pissig als ze mijn zoontje zo lopen af te kraken???

Groetjes een ietwat beledigende moeder

meid trek het je niet aan het ene kind is het andere niet hij doet het pas als hij er aan toe is.
de een draait om met 4 maand de ander pas met 7 daar kan je niks van zeggen.
stimuleren is altijd goed maar als je dat al doet is het toch prima.
ik zou zeggen als ze weer komentaar hebben ik doe het zo als ik het goed vind het is mijn kind en de een is de andere niet.
maar het is zeker erg vervelend als je commentaar krijgt dat doen mensen veel te veel vind ik.
alles op zijn tijd.
succes en maak je geen zorgen.

groetjes sandra

Laat ze maat lekker l*llen, hoor....je zoontje bepaalt zelf wel wanneer hij eraan toe is. Wanneer je het gaat forceren, heet het toch geen effect, behalve dat ze er overstuur van raken. Ons zoontje is nu 9 maanden en begint nu zijn kontje op te tillen en kruipen wil hij nog niet eens, daarin tegen babbelt hij de hele dag...:)
Het schijnt dat babies welke het 1 niet of nog niet doen, in iets anders uitblinken..
Laat je niet van het pas afbrengen, dat heb ik namelijk ook gedaan en ik heb ze haarfijn uitgelegd dat hij zelf wel bepaalt wat er gaat gebeuren en niet hun!!!

Succes ermee,

Groetjes vonneg

je bent terecht beledigd vind ik. Ben het helemaal met de eerdere reacties eens.

Ik ga proberen mij er niks van aan te trekken al is dat wel moeilijk als het om je eigen kind gaat,en inderdaad ik laat ze maar l*llen want ik kan er toch niet meer van maken dan dat het is,hij heeft vandaag trouwens zijn eerste tandje gekregen:)!!
Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes een ietwat opgeluchte moeder.

gewon nix van aantrekken hoor
mijn dochtertje van 3 kroop ook pas (ook pas)
met 10 a 11 maanden
maar stapte wel gelijk 2weken later de tafel rond
mijn zoontje is ook bijna 8 mnd en rolt ook alleen maar en zitten gaat ook redelijk goed(valt nog wel wat om)
en kruipen daar ga ik pas van uit een maand of 10
gewoon tegen die mensen een goede reactie geven zullen ze het gelijk niet meer zeggen
zoiets van ja ik heb geen super kind(wel voor je eigen natuurlijk
gr marijke

Sjonge, hoe praat je iemand een complex aan over z'n kind?!! Trek je er niets van aan en geniet van jullie kindje!! Niets is prachtiger dan zo'n kleine uk. Laat dat geluk je niet afnemen door het constante gezeur over wat jij/ hij/ zij vroeger al wel deden op die leeftijd. Iedereen is uniek en heeft zijn eigen tempo van ontwikkelen. De een is meer bezig met taal (vooral in het hoofdje op deze leeftijd dus niet zichtbaar) de ander is razendsnel met bewegen. Wat is goed en wat is slecht? Nou, forceren levert echt geen meerwaarde op hoor!! En jullie kanjer doet het vast geweldig!!!
Sterkte (want het is makkelijker gezegd dan gedaan om de opmerkingen links te laten liggen)
Groetjes mira

stimuleren heeft geen zin als je kindje er nog niet aan toe is, laten staan is ook zeker slecht als hij dat zelf nog niet doet, het is belangrijk dat de fase van het kruipen niet word overgeslagen.

laat hem lekker "lui" zijn (is hij overigens niet hoor ken veel babys van 7mnd metdezelfde ontwikkeling als die van jou) denk maar zo hoeveel maanden heeft hij nog wel niet om alles nog uit te vinden, zolang hij zelf tevreden is lekker laten gaan.

Terug
Bovenaan