is mijn kindje te zwaar

Ik heb een zoontje van 6 jaar
Ik heb hem proberen te meten en hij is ongeveer 128 tot 130 cm en weegt 32,2 kg
ik kijk best wel grof op hem en als hij rent dan gaan zijn buik en borsten best op en neer voor mijn gevoel is hij te flink.
Wat is een normaal gewicht voor kinderen op die leeftijd?

En hoe kan ik er het best mee om gaan om er wat af te krijgen want het is toch slecht en wil er dan wel graag wat aan gaan doen maar de vraag is hoe.
Hij was nooit zo hij is binnen een jaar 3 kilo aangekomen en dat vind ik best veel.
hij heeft soms ook zon opgeblazen gezichtje ik wil graag dat mijn kind een gezond gewicht bereikt wie heeft tips????
Alles is welkom.

Wil wel even zeggen dat hier gezond word gegeten en gedronken en wij als ouders zelf geen aanleg hebben om dik te worden.

Groetjes mammie van Devran
 
Hoi,

Op deze site vind je info over gewicht van kinderen.

http://www.zuivelonline.nl/?PageID=963

Als je de BMI van jouw zoontje berekend heeft hij overgewicht. Misschien kun je eens naar een dietist? Lijnen is niet goed. Een juist voedingspatroon met de juiste beweging dat is van belang.

Naast wat je eet is het ook belangrijk dat hij niet teveel eet voor zijn leeftijd. Als ik mijn zoontje zijn gang laat gaan kan hij tussen de middag wel 4 of meer bruine boterhammen met gezond beleg op. Voor zijn leeftijd is dat veel te veel en dus niet gezond al dacht ik eerst van wel, dus nu stoppen we bij 2 boterhammen. Verder heel belangrijk dat je zoontje veel beweegt. Zit hij op een sport oid?

Succes
groet
Lies
 
Hoi

Ik zal de site eens gaan bekijken.
Idd ik dacht ook dat 4 broodjes geen kwaad konden maar dus wel idd.
Hij is heel gek op eten een lekker vol bord met warm eten en brood enz.
Snoep en dergelijke interesseerd hem niet maar gewoon eten wel.
maar we gaan nu minderen.
Ik ga er niet mee naar een dieetist omdat ik al een ander eetpatroon voor hem heb en ook de yogi en dergelijke laat staan en hij is een halve kilo kwijt.
Het is nou ook al weer niet dat hij flink af moet vallen maar ja als hij gaat minderen valt hij automatisch af maar dat kan geen kwaad.
Afvallen zal die bij een dieetiste ook.
En ik weet ongeveer het probleem wel te zittten en die pakken we aan.
Vorig jaar was het nog zon hiel kereltje en toen weigerden we eigenlijk nooit iets want hij kon het wel hebben maar nu helaas niet meer dus moeten we het toch anders gaan doen.
Hij is in de vakantie ook aangekomen merk ik door dat je al gauw anders eet.
Ik denk als hij volgende week weer naar school gaat en wij ons ritme aan gaan houden met eten en drinken dat het wel goed komt.
Hij zit niet op sport maar wel op zwemles en zit dagelijks op de trampoline.

Bedankt voor het beandwoorden.

mama van Devran
 
Terug
Bovenaan