Is mijn miskraam dag 1 nieuwe cyclus??

Hoi,

Ik ben eind oktober vorig jaar  gestopt met de pil en vorige week zondag had ik een positieve test in mijn handen, kon het haast niet geloven.
Ik had steeds lange cyclussen van 35 tot 39 dagen dus dacht dat die gewoon weer langer was geworden maar ik was toch zwanger!
Ik was dan 7 weken maar waarschijnlijk pas 5 a 6 omdat mijn cyclus dus zo lang is.

Afgelopen vrijdag een miskraam gehad, ik vloeide en had krampen in mijn onder rug en buik. Echt verschrikkelijk hoe verdrietig je dan kunt zijn. Ik ben nu over het grootste verdriet heen maar het blijft moeilijk. Morgen ga ik naar de gynacoloog voor een inwendige echo om te kijken of ''alles'' weg is. Ik denk het van wel maar wil zekerheid.

Mijn vriend en ik willen nu weer zo snel mogelijk opnieuw zwanger raken want we weten wel dat het in ieder geval kan en dat dit gewoon pech is en 1 op de 10 voor komt. Maar ik wil dat dan wel zo goed mogelijk proberen uit te rekenen dat we ook de meeste kans hebben.
Ik weet dat je meteen zwanger kunt worden na een miskraam en het mag ook gewoon zei de verloskundige (je zou alleen een menstruatie af moeten wachten om het goed uit te rekenen hoe ver je bent  maar dat kunnen ze ook later op een echo zien)
Maar kan ik dan mijn miskraam zien als dag 1 van mijn nieuwe cyclus??

Ik zit hier nu steeds aan te denken omdat ik vooruit wil, ik kan toch niet veranderen wat er gebeurt is maar zie er wel tegen op dat het nu weer ''weetikhoeveel'' maanden zou gaan duren voordat ik weer zwanger raak.

Groetjes Nicky h

Hoi,

Ik heb op 13 april een miskraam gehad, en bij controle bij de gyn. 27 april, zag hij dat er eitjes zaten en het baarmoederslijmvlies weer was opgebouwd.
Er zou een eitje gaan springen tussen 30-4 en 6-5 en ik heb mijn NOD dus deze week.
Ik had een cyclus van 28 dagen, dus voor mij ging het niet op dat dag 1 van de miskraam ook daadwerkelijk dag 1 van de nieuwe cyclus was.
De meesten worden dacht ik tussen de 4 en 6 weken nadien weer ongesteld.
Maar wie weet ziet de gyn, bij de controle wel wanneer je eisprong ongeveer is.

Liefs Randy

Dat hangt ervan af wanneer je vruchtje is losgekomen. Mijn  mk in juli 2006 was dag 1 van mijn nieuwe cyclus(keurig 28 dagen later ongi), maar bij mijn mk in december 2006 was dit niet het geval. de mk  verliep heeeel anders dan die in juli. ik heb toen ovutesten gedaan om niet weken in onzekerheid te hoeven zitten. Gelukkig maar achteraf, want toen ik 18 dagen na mijn ei nog niet ongi was, bleek ik weeeeer zwanger.
(dit maal gaat het gelukkig goed.)

het is dus echt even afwachten wat je lijf doet de cyclus. ovutesten namen bij mij hoop onzekerheid weg!

xxx Annette

Hoi Hoi

Eerst wil je even vertellen dat ik het heel erg voor jullie vindt.
Ben je helemaal blij krijg je al gauw een domper.Ik heb zondag
mijn 3de miskraam gehad.Gelukkig een zoontje van 2,5jr maar
het blijft verdrietig.Ik heb normaal een cyclus van 35dgn.Naar mijn
eerste en tweede miskraam werd ik precies op dag 35 ongesteld
dus voor mij gold het wel dat de 1e dag ook echt de 1e dag was.
Bij de eerste was ik 12wk in ik ben gecurriteerd in bij de 2de 7wk
maar deze is gewoon op gang gekomen.Nu is het natuurlijk even
afwachten .Ik hoop dat alles snel weer normaal voor je is zodat je
er weer tegen aan kunt.Ik wens je heel veel sterkte toe .

Groetjes anita

Terug
Bovenaan