is nog vroeg maar toch tegen op zien.

he meiden ik weet is nog vroeg ben pas 22 weken maar toch zie ik op tegen de ontsluitings weeen.

Dit komt door dat ik niet weet hoe het voelt, klinkt gek heb al een dochter van 3 maja toen voelde ik ze haast tot niet vanwege 3 dagen daarvoor nierbekken intsteking had met weeen erbij, en ben daar heel goed door heen gekomen af en toe huilen maar heel sterk gehouden, nu hoop ik niet dat ik het weer krijg maar zie wle tegen de voor weeen op.

Nu heb ik wel een lieve schoonma die toen 3 jaar terug ook mij door heen gesleept heeft samen met mijn man, maja nu zal ze misschien ook wel bij zijn maar toch zie ik er tegen op.

Stel ik me nu gewoon aan en pas druk moet maken als het echt zo ver is , of hebben er meer die dit hebben.

liefs
 
Ik kan me op zich voorstellen dat je er tegen op ziet. Ik heb dat ook (en ik ben nog niet eens bij de gyn geweest haha) maar dat komt meer omdat ik ze nooit gehad heb (geplande keizersnede). Dus ik kan ook niet iets tegen je zeggen waardoor je er misschien anders over denkt.

Maak je er niet al te druk over, wij vrouwen kunnen dat aan haha.

Succes xx
 
he hoi
ik zag ook al heel vroeg op tegen de bevalling dacht er gelijk bijna aan toen ik zwanger was. en nu zie ik er ook nog steeds tegen op. (vast al wel gelezen)
vervelend dat je zo op ziet tegen de bevalling.
ik heb het ook hoor.
kan natuurlijk makelijk zeggen niet te druk maken er over het komt zoals het komt, maar haha dat kan zelf ook niet.
ja het ene moment denk ik kom maar op met die bevalling voornamelijk overdag en s avonds dan dnek nee wil niet bevallen hellup.
ik ben 38 w en 3 d nu. ik zie namelijk erg tegen de laatst cm s ontsluiting op dat ging zo snel dat er niet mee om wist te gaan.
hopelijk kun je door je angst voor bevalling wel genieten van de zwangerschap en ondanks dat het moeilijk bedenken elke bevalling doet pijn, maar het lukt me wel.
groetjes
 
he meiden, kweet het doet pijn, alleen is meer dat ik niet weet wat ik moet verwchten van de voor weeen aangezien bij de eerste bevalling niet voelde omdat die nierbekken ontsteking erger is, dus en dat heb ik wel door staan pfff .

Ben niet bang voor de bevalling in principe hopenlijk duurt de laatste cm van 9 na 10 heel snel want dat was dus bij onze ochter niet geloof 2 uren ruim met persweeen gelegen en niog eens thuis en met speod naar het ziekenhuis en bl;eef gewoon 9 cm 10 werdt het nooit dus ja dat was wel hestig en dan nog eens weeen opwekkers, nou kreeg een storm van pers weeen probeer die maar eens op te houden, maja we zien wel lucht in iedergeval wel op dat ik het ff van me af schreef

ga zeker van me zwangerschap genieten

liefs
 
Ja.... die ontsluitingweeën doen erg veel pijn, maar mijn ervaring is dat in een heet bad liggen een hele hoop scheelt. En ik heb de laatste keer na het bad de geboortetens gebruikt en dat was echt super. Die zou ik zowiezo gaan huren. De meeste verzekeringen vergoeden m en dan kost het je verder niets, als je het toch niks vindt.
Rond 30 weken zwangerschap zou ik m aanvragen op www.geboortetens.nl
Dan krijg je m rond 37 weken thuis en kun je m nog uitproberen, dat is wel aan te raden.

Succes als je zover bent!
 
Bekijk het positief: je zegt zelf dat je het vorige keer niet (goed) gevoeld hebt, door de nierbekkenontsteking. Die was erger zeg je zelf. Dus dan zou het nu minder erg moeten zijn als toen.... toch?
 
De eerste ontsluitingsweeen vond ik niet heel erg pijnlijk. Die vond ik prima te doen. Tot 5 cm makkelijk. Van 5 tot 8 zwaarder, maar te doen. Daarna vond ik het echt zwaar worden. Gelukkig waren die laatste 2 cm bij mij steeds (3 bevallingen) erg snel voorbij.
De laatste bevalling had de mooiste opbouw in weeen en dat vond ik de prettigste/makkelijkste bevalling.
Bespreek het met je vk/gyn en bespreek de mogelijkheid van pijnbestrijding. Als je het dan toch erg pijnlijk vindt dan weet je wat mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan