is pap echt nodig

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik vroeg mij af, is pap echt nodig of niet, ik maak nu pap met rijstenbloem, eerst heb ik een hele tijd lopen klooien met het zoeken naar de juiste speen, niet geluk, uit fles lukt dus niet.

toen gaf ik het van een lepel, maar hij krijgt ook al fruit en gorente van de lepel, ik moet hem dan dus 3x neerzetten om te eten, dit vind hij niet zo fijn.

nu doe ik het fruit door de pap heen en dit gaat redelijk, maar als hij alleen fruit eet is er niets aan de hand, maar nu heeft hij steeds net na de fruitpap erge krampjes, door de pap.

hij is pas 4 maandjes maar kan ik niet gewoon inplaats pap een melk fles geven?

Hoi Anne Fien,

gewoon een flesje geven hoor. Rijstebloem vult alleen, maar heeft geen voedingswaarde. Kindjes slapen er soms beter van (ook niet allemaal). Het vult gewoon wat meer. Maar is helemaal niet nodig verder. En van een lepeltje eten leert jouw kindje ook wel door de groente en fruit.

Groetjes,
Mienetje

lieve Anne Fien, ik heb geen pap in mijn borsten zitten, dus die van mij eet ook geen pap

Vera is al ruim 6 en een halve maand en eet sinds 2 weken een halve boterham. En de melk uit mijn borsten of uit de fles (2 x p/d). Dus nee, pap is onzin. Melk en een boterham komt op hetzelfde neer. En zeker bij 4 maanden is alleen melk genoeg (tot 6 maand, daarna fruit en groente erbij). Veel plezier met de fles!!

Goh, geen pap in de borsten??? Ikke wel hoor  .
Nee, hier dus ook geen pap, ik heb ook niet de indruk dat Floor dit mist ofzo. Lijkt me dus geen probleem dat je lekker een flesje melk geeft ipv pap.
groetjes van Ruth

Wat voor mij de meerwaarde was van pap is dat het een maaltijd is die je uit een bordje en dus met een lepeltje kunt geven. Goede oefening voor de mondspieren. Verder at mijn zoon een bordje pap zo leeg en met een boterham met een beker melk dronk hij nooit zoveel melk. Met vier maanden zou ik me hier nog niet druk om maken en gewoon lekker een fles geven. Ik ben sowieso pas met zes maanden begonnen met bijvoeding.

Judith

Hallo

De krampjes komen waarschijnlijk omdat je fruit met melk/pap samen hebt gegeven. Fruit en zuivel samen geeft een gistende reactie in de maag/darm waardoor er meer gasvorming en scheetjes komen. Kindjes met gevoelige darmen krijgen daar krampjes van. Je kan beter fruit en zuivel met een uur tussenpauze geven. Anders laat je de pap toch gewoon achterwegen...

groeten
Rosanne

bedankt voor jullie reacties!!!! we stoppen gelijk.   hij krijgt inderdaad binnen wat hij nodig heeft.

al geef ik flesvoeding, hier ook geen pap
jens kan zow moeilijk poepen als hij pap krijgt
en langer slapen op pap, nou dat werkt averechts

dus hier ook geen pap, de fles word later gewoon brood hier

Terug
Bovenaan