Is pijn normaal een maand na curretage ?

<p>Hoi allemaal,</p><p>14 juni hebben wij helaas wegens een ernstige afwijking (niet levensvatbaar kindje) voor de 2e keer de zwangerschap moeten afbreken. De 1e keer was in sept’19. Beide afbrekingen zijn gebeurd met medicijnen. 1e keer met 17 weken, 2e keer met 12 weken. Beide keren leek de placenta volledig zijn meegekomen. Na de 1e keer hield ik buikpijn en bleek op de echo er iets achter gebleven. Dit is uiteindelijk met medicijnen alsnog losgekomen. Daarna in februari een miskraam gehad met 7 weken. Deze is ook met medicatie opgewekt, maar daarna was alles schoon. <br />En de laatste keer had ik na die tijd ook nergens last meer van, totdat ik bijna 4 weken geleden hele ernstige bloedingen kreeg. Uiteindelijk op de SEH beland, naar huis gestuurd, weer opgehaald door de ambulance en direct geopereerd. Er bleken resten te zitten van de zwangerschap. Zelf heb ik hier mijn twijfels bij, want 2 dagen eerder verloor ik tijdens het begin van de bloeding ineens iets heel groots waardoor ik dacht dat ik wellicht pril zwanger was en een miskraam had..</p><p>Tijdens de operatie hebben ze helaas moeten curetteren omdat het niet lukte met een hysteroscopie. Naast de klachten van een te laag Hb heb ik ook constant hele erge buikpijn, soms scherpte pijn maar ook veelal weeïg. <br />Ondanks de constante pijn hebben we na 3,5 week weer voor het eerst seks gehad. Dit was wel gevoelig, maar niet zo erg als de pijn die ik nu heb. </p><p>Is er iemand die dit herkent? Ik heb het al meerdere malen aangegeven bij de gyn maar helaas doen ze er helemaal niets mee... In de tussentijd na de curettage heb ik ook weer een bloeding gehad (direct na de curettage had ik geen bloedverlies meer).</p><p>Ik zit echt met m’n handen in het haar want ik ben nu heel onzeker dat er wat mis is na alles wat al is gebeurd. Ze willen ook geen controle echo maken omdat ze dat gedaan hebben na de operatie en het toen goed was.</p>

Hallo, Ik heb eind april ook een curretage gehad en heb hier 3 weken heel veel pijn van gehad. De eerste dagen kon ik met moeite uit bed, maar de gynaecoloog maakte er ook niets van. Ik mocht max 12 Ibuprofens per dag nemen en daarmee was het afgehandeld.  Ondertussen bijna 5 maanden verder, begin ik steeds terug meer last te krijgen wanneer mijn menstruatie eraan komt. Afschuwelijke PMS, en deze maand stroomde het bloed eruit gepaard met erg veel pijn. Geen idee of dit normaal is, maar ik heb op 8 oktober alvast een afspraak gemaakt om nog eens op controle te gaan. C.

Hoi!
Ik heb 10 weken geleden een curretage gehad, maar helemaal geen pijn erna, wel een paar dagen bloedverlies, maar geen pijn. Ik heb ook een paar vriendinnen die curretages gehad hebben, maar ook zij hadden nauwelijks pijn. Ik vind het vreemd dat de gynaecoloog hier niks mee doet, ik kan me bijna niet voorstellen dat het normaal is eigenlijk.. 

Terug
Bovenaan