is ruim anderhalf te vroeg om proberen zindelijk te worden?

hi,

het kan wel, maar t is wel vroeg. met 2 jaar zijn de zenuwbanen zo'n beetje aangelegd dat het kind   voelt wanneer er aandrang is.

je kunt wel eens proberen ofze 's morgens en 's avonds op potje willen plassen.

mijn schoonmoeder had ze volgens zeggen met 19 maanden overdag droog, maar ja, groot gezin, katoenen luiers, en de beste meid   had destijds een zwaarder huishouden dan wij nu.

ik zie het nog niet voor me, ik denk dat 2,5 al best snel is. het ligt ook aan het kindje, en je wilt ook geen frustratie bij je zelf en het kind toch?
Miep
 
Je kan het proberen in die zin dat ze een soort ritme krijgen...als ik wakker wordt ga ik naar de wc of het potje, maar verwacht er verder niet te veel van...
Mijn moeder deed dat ook met 18 maanden en ik en mijn zusje waren zo tussen 2 jr en 3 mnd en 2,5 zindelijk...
mijn dochter weigerde en die was dag en nacht droog met 3 jaar omdat ze het toen zelf wilde 9als ik 3 ben hoef ik geen luier meer)

Maar het is net wanneer ze er zelf aan toe zijn...

Groetjes Yvonne
 
hai,
je kan het altijd proberen.
maar ze hebben die coordinatie van aandrang en dan naar de wc/pot. nog niet.
deze krijgen ze meestal na de tweede verjaardag.

ze zeggen dan ook als ze in hun luier plassen...dat ze aan het plassen zijn maar kunnen het nog niet op houden.
ze moeten nog leren om hun sluitspieren aan te spannen en op de wc het te ontspannen.

het komt wel goed,maar heb geduld.
groetjes
 
Ja, het kan. Maar dwingen (dus als ze het echt niet willen) heeft geen zin. Dan zijn ze er niet aan toe. Vinden ze het wel interssant, dan gewoon een paar keer per dag op de wc of pot zetten. Daarna kun je echt gaan trainen. Maar soms gaan ze het dan ook wel uit zichzelf doen!
Mijn zoontje gaf met 17 maanden zelf aan: mama, wc. Na een paar dagen dat aangehoord te hebben (hij werd helemaal gefrustreerd) heb ik hem er op gezet: en ja hoor: direct een plas. Toen heb ik hem een maand lang gewoon 3 keer per dag op de wc gezet, elke keer deed hij een plas. Daarna, gewoon luier uit gedaan en op gezetten tijden op de wc gezet. Met 20 maanden was hij overdag zindelijk (qua urine) en 27 maanden ook qua ontlasting. (ook dat gaf hij zelf aan) Alleen 's nachts kan hij het nog niet. Maar ook dat zal hij zelf wel aangeven! Hij gaat nu de laatste week namelijk zelf naar de wc, wij mogen hem niet meer helpen...en het lukt hem meestal ook nog! Hij slaapt sinds een paar maanden in een peuterbed, dus hij zou zelf kunnen gaan 's nachts, maar ik zie het wel! (hij is nu 2,5 jaar)
 
Hallo,

Mijn dochter is van 7 juni 2004 en was in maart 2006 overdag droog en nu in maart 2007 ook 's nachts droog. Ontlasting ging ook al heel snel goed. Ik zette haar vaak op het potje voordat ze onder de douche ging of voor het slapen gaan. En al heel snel snapte ze dat hier in kon plassen. Wij gaven dan heel veel complimentjes. Dit vond ze wel interessant. Ze was dus voor haar 2e droog en voor haar 3e verjaardag 's nachts ook droog. Een hele enkele keer plast ze nog wel eens in haar broek, maar meer omdat ze dan te laat is.

Het kan wel, maar nooit dwingen, want dan duurt het alleen maar langer.

Succes! In de zomer lekker in zijn nakie laten lopen. Of wat ook soms helpt is een onderbroek aantrekken en dan een luier eroverheen. Dan voelt hij de nattigheid beter en blijft de schade van plas of poep ook beperkt.

Nogmaals SUCCES!!! Je kan het altijd proberen en als het nietlukt, probeer je het na een maand nog eens. Als je niet probeer weet je het ook niet, toch?!!!
 
Terug
Bovenaan