Is sex in de zwangerschap gevaarlijk?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik heb toen ik 14 week zwanger was een vreselijke bloeding gehad en dat was een dag na dat ik en mijn vriend erg intiem samen zijn geweest.
Na die tijd hebben we het erg rustig aan gedaan omdat ik nog die angst had dat het weer zou komen. Maar nu zijn we weer erg intiem samen geweest maar nu ben ik dus bang dat ik weeer die bloedingen zou gaan krijgen.

- Kan de zwangerschap daardoor nu op gang komen??

Heeft iemand tips en raad??

Dank je wel,

Nathalie

sex in de zwangerschap is veilig als er geen complicaties zijn. Een bloeding in de zwangerschap kan gewoon een gebarsten adertje zijn, maar ik zou voor de zekerheid eerst je arts vragen en daarna zijn/haar advies opvolgen i.v.m. sex. Gewoon vragen. Je wilt niet het risico lopen dat het misgaat omdat je niet gevraagd hebt.

groetjes Danielle

hoi hoi,

in principe mag je tot de laatste dag sex hebben in de zwangerschap, je mag alleen geen sex hebben als je vliezen gebroken zijn   vanwege infectiegevaar maar zover is het nog lang niet. die bloeding kan veroorzaakt worden doordat als je zwanger bent dan is de boel daar beneden sterker doorbloed en is gevoeliger, dan kan er dus een bloedvat knappen. mocht je er pijn bij krijgen en/of de bloeding stopt niet zou ik wel naar de verloskundige toe gaan.

succes,

groetjes Miranda 35 weken +1

hoi,

Vervelend is dat wanneer je meteen een bloeding krijgt! Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met je verloskundige. Zij krijgen zo vaak vragen hierover! Gewoon doen hoor!

Je mag idd wel vrijen tot op de laatste dag van je zwangerschap, mits er geen medische probleempjes zijn! Helaas heb ik een laagliggende placenta, dus er is tegen mij gezegd door de gyneacoloog dat sex even niet meer mag!

Veel sterkte!
Groetjes  Sandra
(27 weken)

Ik herken je verhaal. Wij hadden vorige week dat ik ineens een bloeding kreeg tijdens/ na het vrijen. Het was gelukkig niet zo heel veel en ik wist dat je bij het vrijen al snel iets raakt waardoor je gaat bloeden. Dus bij ons was er geen paniek. Wel zijn we (vanaf het begin) wat voorzichtiger gaan vrijen. Gewoon voor het geval dat.

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat veel angst hebt. Ik heb zelf ook die angste gehad en moet eerlijk zeggen dat ik nu ik 16 wk en 4 dgn ben pas weer voor het eerst sex hebben gehad. Daarvoor durfde ik het gewoon niet aan.

En we doen HEEEEEL voorzichtig natuurlijk. Want je wil het niet op je geweten hebben als er wat mis gaat.

Maar de vk heeft gezegd dat het totaal geen kwaad kan. Maar wel voorzichtig doen.

Veel knuffelplezier!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan