Is snel lopen slecht?

Hoi,

Mijn dochter is 11 maanden en loopt sinds een paar weken los. Mensen om mij heen zeggen dat dat erg snel is. Nou hoorde ik vandaag op mijn werk een collega zeggen dat dat slecht voor de ontwikkeling kan zijn. Is dat waar? Ik heb het niet gestimuleerd ofzo, ze doet het uit zichzelf. Het lijkt mij dat elk kind dat in zijn eigen tempo doet.

groetjes,

Desiree
 
Hoi hoi

Ik zou me hier geen zorgen om maken!!
Net zoals je zelf al zegt, elk kindje doet het in zijn eigen tempo, en de een is sneller dan de ander.
Mijn broertje was 10 maanden toen hij liep, nu is hij bijna 16 en er is echt niks mis met hem.
Je kunt het natuurlijk altijd navragen bij het cb als je je er toch zorgen om maakt, maar volgens mij kan het echt geen kwaad.

Liefs Sarah mv Alessia
 
Hoi,

Volgens mij is er niets aan de hand hoor. Ik kon zelf lopen toen ik 10 maanden was en mijn dochter met 11 en een halve maand. Kinderen gaan lopen als ze er aan toe zijn. Niet te vroeg met schoenen beginnen en als je schoenen gaat kopen goede schoenen en de voeten goed op laten meten. Dan is er niets aan de hand.
Op het c.b. zeiden ze dat de helft van de kinderen kan lopen met 12 maanden.

Groetjes
 
Hallo,

Bij ons liepen beide kinderen best snel. Onze dochter met 12 maanden en onze zoon met 11 maanden.
Dit is helemaal niet erg. Onze dochter is nu net 4 jr geworden en heeft wel moeite met rennen. Dit is inmiddels bekeken door een kinderfysiotherapeut. Ze heeft minder spier kracht in haar rechter beentje, daardoor heeft ze niet zo hard kan  rennen en rent ze een beetje wiebelig.
Ze zeiden daar dat het wel eens mee te maken kan hebben dat ze als baby niet heeft gekropen. Ze ging van tijgeren naar lopen. Kruipen heeft ze overgeslagen, dit ging ze pas doen toen ze goed kon lopen. Niets ernstig, ze krijgt nu wat oefeningen mee  om dat beentje sterker te maken. Het gaat nu na 6 weken al beter.

Kinderen beslissen zelf hun tempo en volgorde. Daar kun je volgens mij weinig aan doen.
Bij onze zoon was ik erg blij dat hij alleen kon lopen, hij was een beetje driftig. Wil altijd meer dan dat hij kan.

Groeten Manon
 
Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en ze gaan echt niet lopen voordat ze het ook kunnen. Als jouw kindje zelf vroeg is gaan lopen dan was ze eraan toe en dat is helemaal niet slecht voor de ontwikkeling. Het is gewoon haar persoonlijke ontwikkeling.
 
Terug
Bovenaan