is toch niet normaal??????

Hé ladies,

omdat wij een huis gekocht hebben, hebben we daar voor een levensverzekering afgesloten. Mijn man kon dat doen via zijn werk, ik moet mij apart bij verzekeren.
Woensdag krijg ik ineens een bericht dat ik medisch gecheckt moet worden namens de verzekeringsmaatschappij  en donderdag belde een miep voor de afspraak.
Vanmiddag komt er een man langs, en gisteren om half 5 smiddags kreeg ik via de mail  de volgende bevestiging.
Ik heb hem eerst 5x gelezen voordat ik het geloofde.
Mijn man reageerde met; bel maar af.
En wat ik nu ga doen is de meneer gewoon laten komen en het lichamelijke weiger ik gewoon. Dan moeten ze maar een vrouw sturen.
Wat vinden jullie hier van? Ervaringen zijn uiteraard ook welkom!!!!!

Groningen, 29 mei 2009

Betreft: afspraakbevestiging acceptatiekeuring

Geachte mevrouw E,

Hartelijk dank voor het inschakelen van MEDIPLUS. U heeft een afspraak gemaakt voor het verrichten van een medisch onderzoek. De heer Y. A. keuringsarts MEDIPLUS, zal daarvoor op 30 mei aanstaande om 13:30 uur op  uw adres  aanwezig zijn.
Het is van belang dat u een geldig identiteitsbewijs en de adresgegevens van uw huisarts bij de hand heeft. De gehele keuring neemt drie kwartier tot een uur in beslag en bestaat uit:
- de uitgebreide vragenlijst over uw gezondheid die u samen met de keuringsarts invult;
- het lichamelijke onderzoek,
- het (eventuele) bloedonderzoek en
- het urineonderzoek.
De keuringsarts verricht, indien geïndiceerd, bij u lichamelijk onderzoek, terwijl u ontkleed bent (u kunt uw slip aanhouden; in sommige gevallen kan een onderzoek onder de slip deel uit maken van de keuring). Bij vrouwen maakt een onderzoek van de borsten in de meeste gevallen deel uit van de keuring.

Voor een betrouwbaar onderzoek van uw urine dient deze ‘vers en schoon’ te zijn. De arts heeft de benodigde materialen bij zich en zal u nader informeren.

Uw afspraak kunt u tot uiterlijk 24 uur van tevoren uitsluitend telefonisch wijzigen of annuleren. Hiervoor kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met het afsprakenbureau. Buiten kantooruren heeft u de mogelijkheid om een bericht in te spreken.
Bij wijzigingen of annuleringen korter dan 24 uur van tevoren zullen er kosten in rekening worden gebracht.

Groetjes G.

Hmm.. beetje vreemd he?
Ten eerste moet je 24 uur van te voren afbellen,maar dat lukt toch helemaal niet als ze vanmiddag al komen en gister pas om half 5 de mail hebben verstuurd?

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord.
Wij hebben alleen een medische verklaring moeten invullen en verder niks.
Hebben ze echt een reden om jou medisch te keuren?
Ik vind de brief ook vreemd geformuleerd....Borsten onderzoek, onder de slipkijken..
Ik vind het vreemd, dus zou het niet toelaten denk ik..

Ben benieuwd! En succes!!!

gut, die kerel komt zo en mijn man zit nog in Utrecht, minder!!!

ja erg stom geformuleerd idd en ik laat het ook zeker niet toe. Mijn schoonzus dachtdat het een grap was!

bloed prikken etc. geen probleem, potje piesen ook niet maar geen gedoe verder.
een rede om te keuren? volgens onze hypotheek adviseur komt het omdat we een vrij hoog bedrag verzekeren. en verder is het enige wat ik heb een paar kg te veel. verder kern gezond!

Groetjes!!

Vind het ook een rare manier van zaken.
Ik zou mij ook niet laten bevoelen door een vreemd iemand. Ik zou dan gewoon zeggen dat ik daar nioet van gediend ben en dat ik dat soort onderzoeken wel door mijn eigen huisarts laat doen.

Succes ermee

Dit is een absurde gang van zaken, ten eerste hebben ze helemaal geen recht om zo'n soort visitatie (daar komt het practisch op neer) te doen, ten tweede kunnen ze ongeacht de hoogte van het verzekerde bedrag jouw toestemming vragen je medische gegevens op te vragen bij de instanties, ten derde, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, borstonderzoek en dergelijke mogen uitsluitend door een daarvoor bevoegde arts worden uitgevoerd en niet door een of andere pierre snot die even een verzekering komt afsluiten!

Laat hem zijn rubber handschoentjes maar bij zijn vrouw.... (sorrie wilde me even laten gaan)

Goed, wat ik bedoel te zeggen, dit kan en mag gewoonweg niet!!!!!

Welke verzekeringsmaatschappij is dit? En is er niet een mogelijkheid dit bij een andere maatschappij beter, makkelijker en misschien zelfs goedkoper te doen? Zonder vervelende onderzoeken e.d.!

Ik ben in ieder geval van plan je mailtje aan een student rechten te laten lezen, maar dat kan pas dinsdag, dus daar heb je nu weinig aan!

Hou je taai meis en niet boos worden en hou alsjeblieft je kleren aan!!!

groetjes
Sas

dit is inderdaad te gek voor woorden. hier heb ik nog nooit van gehoord. wij hebben alleen een vragenlijst moeten invullen zover ik me herinneren kan.
groet hilal

Toen wij ons huis kochten moesten we ook medisch gekeurd worden.
Wel tegelijk gelukkig, dus dat viel nog mee.
Stonden we dan...naast elkaar in ondergoed.

Een mannelijke arts.  Maar omdat mijn man erbij was vond ik dat niet zo'n groot problem.

Maar als je die brief leest die jij kreeg....ik vind 'm nogal sexueel getint als ik eerlijk ben.
Erg intiem.

Ik ben benieuwd hoe het ging vandaag.
En ik hoop dat je vriend erbij was!!!

Gr Manda 27.5

Terug
Bovenaan