Is zwangerschapsypga wat?

Ik vond de zwangerschapsyoga zeker wel wat toevoegen, je leert vanalles over hoe je lijf in elkaar zit, en vond het zelf ook een fijn moment in de week om even heel bewust tijd te maken voor je lijf en je baby. In een soepele bevalling heeft het bij mij niet geresulteerd (wegens stuitligging moest het met allemaal toeters en bellen in het ziekenhuis, terwijl ik echt iemand ben die zich nergens zo lekker ontspant als thuis, en er waren nog wat andere complicaties). Maar ik denk ook dat het een beetje te kortzichtig is om te denken dat het alleen nuttig is voor een bevalling. Tot die tijd heb ik namelijk ook heel wat gehad aan simpele bewegingsoefeningen die ervoor zorgden dat ik mijn bekken en lijf makkelijker kon verlichten na inspanning etc, of simpelweg aan de oefeningen die je als zwangere vrouw gewoon nog veilig kan blijven doen tot aan de bevalling. Uiteraard verschilt het heel erg per persoon wat je wellicht al wist of deed en wat je ligt. 
De cursus die ik destijds bij mijn zoontje gevolgd heb was overigens wel flink goedkoper dan wat jij noemt, en wegens mijn aanvullende zorgverzekering werd daarvan ook nog een heel deel vergoed (weet niet meer precies hoeveel).
 
Ik heb er veel aangehad, anders had ik 10 uur rugweeen om de 1 a 2 minuten niet vol gehouden.

Maar ik betaalde gewoon een abonnement en mocht de lessen die ik miste inhalen.
 
Hoeveel lessen krijg je voor 150?
Ik kreeg er 10 lessen voor. En vond dat het waard. Elke les met een thema, zoals ademhaling, of weeen, of vertrouwen. Vond het heel prettig, veel technieken geleerd en elke week een moment om stil te staan bij je baby en jezelf. Lekker rustig. Ontspannend. Het moet bij je passen. Ik deed voor mijn zwangerschap ook al veel aan yoga. Heb aan het begin van de zwangerschap ook zwangerschapsgym gedaan maar vond dat echt te zwaar.
Kan je een proefles doen?
 
Terug
Bovenaan