isa is begonnen met eten maar hoeveel, weten jullie raad

Hallo allemaal,

Lang niet hier geweest maar tot onze verbazing is Isa gedeeltelijk zelf gaan eten.
we zijn zelf begonnen met het plaatsten van de sonde dit werd steeds meer een ramp voor haar   , daar had ze geen vertrouwen meer in dat dit de thuiszorg  kwam doen , nu gaat het heel goed en lijkt wel of ze mij wel vertrouwd, nu is ze ook gedeeltelijk begonnen met eten .
Veel kan ze nog niet eten omdat haar maagje niet zo groot is, maar ze vind het wel lekker het lijkt wel een vuilnisbak, alles eet ze op als er maar geen stukjes inzitten.
Hoewel de logopediste de moed opgaf omdat ze maar niet wou , vanwege haar smaak ontwikkeling werd er vaak op gehamerd dat we elke dag moesten proberen   haar te laten proeven.
Dit hebben we niet gedaan ik had zoiets van  ze geeft wel aan waneer ze wil.

dit eet ze nu per dag ongeveer:


250 ml melkvoeding x 3

3/4 groot potje fruit [bijna op]   200gram

3/4 groot potje groenten maaltijd[bijna op] 200 gram

Ik heb een schema aangehouden van ongeveer de leeftijd tot drie maanden.

Als we nu met haar op de weegschaal gaan staan is ze in één week zeker twee honderd gram aangekomen.
Ik heb ook pap geprobeerd geven jullie dit in een fles of ook met de lepel.
Isa heeft een hekel aan een fles en haar melk is niet echt lekker.

17 juli hebben we een afspaak met de chirurg voor haar operatie, eindelijk zover een datum gaat geplend worden.

Isa weegt nu 6800 gram ongeveer en 70 cm lang

groetjes monique


 
Hoi Moosje,

Fijn om te horen dat Isa zelf is gaan eten. Ze was er misschien gewoon nog niet eerder aan toe.

De pap kun je gewoon met eenlepel geven, is zelfs nog beter dan uit de fles.

groetejs Renée
 
Hai, fijn omo te horen dat Isa zelf gaat eten. Ze eet ongeveer hetzelfde als mijn zoontje. Hij is nu 8 maanden en ook lengte en gewicht zijn gelijk als van Isa.
's Morgens wilde hij zijn fles al een tijd niet meer, daar heb ik pap van gemaakt met Groeipap van Nutricia. Dit voer ik hem met een lepel en hij vindt het heerlijk. Voor de afwisseling doe ik er ook wel eens een eetlepel rijstebloem met vanille door (ook van Nutricia, dat is lekker zoet), of een stukje geprakte banaan.
s'Avonds krijgt hij zijn fles (180 ml) met 3 eetlepels rijstebloem erdoor.
Ik weet niet hoe oud Isa is, maar het klinkt alsof ze prima eet nu. Mijn zoontje eet 's avonds ook zijn groentehap net niet helemaal op (overigens zijn spinazie en een potje met vis van Olvarit absoluut favoriet, die gaan wel op).
Na zijn avondeten geef ik hem nog een Danoontje, wat ik verdun met twee eetlepels yoghurt. Ik vind Danoontje echt veel te zoet, daar wil ik hem liever niet aan laten wennen.
Ik hoop dat je zo een beetje vergelijkingsmateriaal heb.
Oja, voor fruithapjes zijn mango en avocado geweldig. Dit vinden ze vaak heerlijk en je kunt het echt helemaal fijn pureren. En natuurlijk de banaan met een beetje sinaasappelsap.
Als je een liga even vantevoren er door heen kruimeld, lost het echt helemaal op en zijn het geen stukjes meer, maar heb je wel de voedingswaarde ervan.

Groetjes Mikky
 
Terug
Bovenaan