Ischias of een beginnende bekkeninstabiliteit?

Hallo meiden!

Ik hoop dat jullie nog weten wie ik ben want ik ben nooit zo aktief op het forum. Ik lees wel elke dag de berichtjes en jullie ervaringen door.
Ik wil graag het volgende met jullie delen of vragen.
Aanstaande zondag ben ik 36 weken zwanger. Sinds afgelopen maandag heb ik ontzettende pijn in mijn onderrug, wat nu met name uitstraalt naar mijn re-heup en been. Ik loop nu letterlijk de strompelen. Door de pijn kan ik niet meer normaal lopen. Ik krijg wel aanstaande dinsdag voor het eerst fysiotherapie hiervoor.
Komen deze kachten jullie bekend voor? Zou het ischias kunnen zijn of een beginnende bekkeninstabiliteit? Ik weet niet goed wat de beginnende symptomen zijn van een bekkeninstabiliteit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes van Elly.

Hoi Elly,

Als ik jou was zal ik eerst maar eens informeren bij je vk en ha. Ik heb net vanmiddag wat zitten lezen over ischias (studie ontwijkend gedrag!) omdat iemand op het 2006 moeders forum er ook last van heeft. En mijn onverzadigbare nieuwsgierigheid weer gevoed moestworden.
Het lijkt wel erg op de symptomen die jij omschrijft. Erge pijn in de onderrug die uitstraalt naar heup en been.

Groetjes,
Wietske

Hallo Wietske,

Bedankt voor je reaktie.
Ik zal het zeker aanstaande dinsdag gaan navragen bij de fysiotherapeut. Want ik loop nu al zo sinds afgelopen maandagavond, dus het gaat best een beetje lang duren. En ik begon me een beetje zorgen te maken dat ik dalijk de laatste weken in een rolstoel moet gaan doormaken, want ik kom echt bijna niet meer vooruit.

Ik wens jou ook heel veel succes verder met je zwangerschap!
Groetjes van Elly.

Hoi Elly,

Het klinkt als ischias wat jij omschrijft. Ik heb er bij mijn eerste flinke last van gehad, en ben nu 15 weken zwanger van de tweede en ook nu speelt het af en toe weer op.
Ik heb ook fysio gehad, en het hielp opzich bij mij wel redelijk, maar echt verhelpen deed het niet. Wat vooral belangrijk is vertelde mijn fysio tenminste. Is dat je toch blijft bewegen en niet te lang stilzitten of stilstaan.
Verder is een voordeel van ischias dat het gelijk na je bevalling weer weg is, dan heb je er als het goed is helemaal geen last meer van.
Wens je veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes Rianne

Hey Purple,

Wat jij hier beschrijft lijkt inderdaad op Ischias. Ik heb er ook enorme last van. Soms kan ik niet eens meer van de bank op staan. Ik zit ook te denken om fysio te nemen, alleen ben ik er zelf niet zo happig op dus probeer het nog een weekje aan te kijken.

Heel veel sterkte ermee.

Liefs,

Danielle

Ik herken dit ook!! Ik wist niet dat dit het zou kunnen zijn. Last van mijn onderrug en het straalt door naar mijn rechterbeen. Ook heb ik pijn bij mijn schaamstreek en kan ik (vooral 's avonds) mijn benen bijna niet meer optillen. Misschien toch maar even navragen morgen bij de vreloskundige.

Groetjes Paula

He hallo!

Ook hier een (aanstaande) mama met zwangerschapsisschias.
En inderdaad, ook in moet wel zeggen dat dit hoogstwaarschijnlijk isschias is. Ik heb het namelijk zelf ook.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er last van, 2 keer per week fysio in de vorm van massage. Heerlijk, echt waar! Toen hadden ze me al gezegd, dat ik er bij een eventuele volgende zwangerschap eerder en erger last van zou hebben. En ja hoor, ze hebben helaas gelijk gekregen. Ik ben nu 26 weken en 3 dagen zwanger en heb er behoorlijk veel last van. Vooral als ik twee of drie dagen druk ben geweest. Dan kan ik bijna niet lopen, kleine pasjes. Echt net een bejaarde, maar vooruit. Het is een gezonde ziekte, moeten we maar denken.
Nu loop ik ook bij therapie, Cesear. Oefeningen voor de houding. Aangezien ik ook nog in de zorg werk, voor 14  a 15 uur per week, is dit wel prettig, althans.......

Inderdaad, stilzitten en stilstaan is niet aan te raden. In beweging blijven is echt het beste, al is het soms wel erg fijn om even rustig te zitten of te liggen!

Maar we moeten er met z'n allen maar aan denken dat we het ergens voor doen.  
Wij mogen het tenminste mee maken, een zwangerschap, niet dan?!
Het is lang niet altijd even makkelijk, maar oke!

Allemaal sterkte en succes!

Liefs Carla
(maart forum)

Terug
Bovenaan