Ischiaspijn

Ik verga sinds een paar dagen van de pijn in mijn rechter bil. Had het daarvoor ook al en de verloskundige benoemde het als ischiaspijn. Sinds van de week heb ik veel pijn bij het draaien in bed, het uit bed komen en het lopen. Zelfs bij het aantrekken van mijn slippers verga ik van de pijn. Ga 't uiteraard vrijdag bespreken met de verloskundige, maar misschien zijn er hier die er ervaring mee hebben en me alvast wat tips kunnen geven!

Hoi hoi, ik had het voor mijn zwangerschap, al jaren. Ik denk zelf dat het bij mij nu weg is omdat mijn bekken anders staat door de zwangerschap. Het is heel vervelend, maar met goede oefeningen van de Fysio wordt het echt minder. Veel meer dan die oefeningen kun je er helaas niet aan doen.

Zorg dat je recht zit, ook als je fietst een rechte houding. En als je bukt om iets van de grond te pakken ook je rug recht houden, dus door je knieen. Geen bolle rug.

Hoi, heb ik sinds een week ook last van. Eerst dacht dat het in mijn lies zat (zie eerdere post), maar het zit echt in mijn rechter bilhelft. Ben gister bij de fysio geweest. Bij mij was het waarschijnlijk geen bekkeninstabiliteit, maar zijn het spierknopen. Er zitten een paar erg pijnlijke triggerpoints in m'n bil. Heeft met je houdin te maken. Even contact opnemen met de fysio of cesar therapie.

Ik kreeg in ieder geval voor het opstaan vanuit een stoel de volgende tip mee. Plaats je voeten iets uit elkaar, hakken iets dichter naar de stoel schuiven, handen op de bovenbenen plaatsen en met een rechte rug naar voren opstaan. Merk dat dat aanzienlijk minder pijn doet dan mezelf ophijsen.

Trouwens ik stapte, na mijn bezoek aan de fysio, in de auto en op de radio hoorde ik toen het foute nummer 'jouw bil is een krokodil'. Zucht.
Sterkte en succes!

Hoi, Ik heb zelf zware bekkeninstabiliteit en een hernia. Dat maakt het bewegen, liggen zitten slapen eigenlijk alles erg pijnlijk. Nu heb ik sinds kort fysio en ik moet zeggen dat de oefeningen en de bekkenband die ik heb gekregen wel een beetje verlichting bieden. helaas is het bij mij al zo erg dat ik na de zwangerschap ook nog zeker fysio nodig ga krijgen om weer een beetje te kunnen functioneren. ik zou in ieder geval als ik jou was de fysio inschakkelen en kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Succes met je zwangerschap

Dank jullie wel voor jullie reacties meiden! Enkele tips wist ik al en gebruikte ik ook al, omdat ik bij mijn 2e zwangerschap bekkeninstabiliteit had en ik nu zoiets had van beter voorkomen dan genezen ;-) Tja...Fysio...ik hoef nog een kleine 4 weken, 't is vakantie en ik zit dan met 5 kinderen thuis...Ik ga het iig morgen met de verloskundige bespreken. Moet zeggen dat het vannacht en tot nu toe vandaag weer goed gaat. Heb de wc een goede beurt gegeven en nu de hal nog....Moet wel eerlijk bekennen dat het er geen weer voor is,'t zweet loopt in stralen van mijn rug af, maar ja...mijn 'to do lijst' moet toch een keer af tenslotte

Terug
Bovenaan