Isofix in welke auto?

Hallo allemaal,
Ik en mijn man krijgen ons eerste kindje dus word het ook tijd een gezins auto te kopen. Wij hebben nu een ford focus op het oog uit het jaar 2003. Nou kan ik nergens vinden over er isofix in de auto zit. Weet een van jullie et misschien?

even googlen, zou ik zeggen, ik heb alvast dit gevonden:
Volgens de Europese voorschriften moeten alle nieuwe auto’s vanaf februari 2006 op twee zitplaatsen van ISOFIX- en TopTetherankerpunten worden voorzien. Vanaf februari 2011 moeten alle opgeleverde auto’s daarmee zijn uitgerust – Groep 1.

Dus die uit 2003 zal het waarschijnlijk niet hebben. Wij hebben een Peugeot 308 uit 2009 en die heeft het wel.

wij hadden een peugeot van 2002 een 307 die had er ook een maar heb wel eens gehoord dat alle autos vanaf 2004.dit hebben maar dit klopt niet. want mijn ouders hebben een ford fiesta van 2004 en die heeft er geen en mijn schoonouders een auto van 2008 en die heeft er ook geen.
in de boekjes in de winkel staat dat in dus ff naar de winkel om daar te gaan kijken.

Op deze site http://www.kinderveiligheid.nl/produkten.php?produkt_id=109&merk_id=1&cat=1
staat een type lijst van automerken dan kun je het zo opzoeken. Wij hebben zelf deze autostoel in bezit en ik kan je deze ook echt aanraden!
Is de opvolger van de eerste autostoel dus van 9mnd tot 4jr zeg maar. Het grote verschil is dat je je kindje dan nog achterstevoren vervoerd iig tot 2.5 jr wordt geadviseerd. Is 5x veiliger en beperkt de kans op nekletsel bij een aanrijding.
En ja hoor, ze zien genoeg in de auto aangezien de stoel hoger is dan de maxicosi. Vergelijk het met de trein; vooruit of achteruit je ziet evenveel maar dan latre :eek:)

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan