isofix maxi cosi

Hallo

Wij zijn ons aan het orienteren op de isofix om onze maxi cosi op vast te klikken.
Nu zijn we benieuwd naar de ervaringen/gebruiksgemak.
Wij hebben een maxi cosi universall, past deze erop?
Zijn benieuwd!
 
Hoi,
Wij hadden de maxicosi cabriofix en hadden ook een isofix om hem op te zetten.
Ik vond het ideaal. Geen geklungel met gordels enzo.
Hij past alleen niet optimaal in alle auto's. zeker in oudere auto's passen ze vaak niet.
Thijs heeft nu een autostoel, waar iso fix op zit en die klik je dan weer zo vast in het bestaande isofix systeem wat tegenwoordig standaard in alle nieuwe auto's zit. Nu is het alleen geen noodzak meer omdat dit stoeltje erin blijft, terwijl je je maxicosi steeds erin en eruit haalt.
Kijk gwoon eens op de website van maxicosi, daar staat vast wel of die van jullie erop past.
 
ik vond het maar nutteloos en je kunt het onderstel niet gebruiken voor je volgende stoeltje.
De maxicosi kun je heel makkelijk gewoon vastzetten met de gordel.
 
Wij hebben de easybase. En we vinden het ideaal! Hup maxicosi erop klikken en klaar. Ook zeer makkelijk los te halen.

Volgens mij zit de isofix in de nieuwste auto's en de easybase is los in elke auto te zetten, maar dat weet ik niet zeker...
Wij hebben in elk geval de easybase.
 
Ook wij hebben nu bij de 3e de easybase aangeschaft, om het ons makkelijker te maken omdat er nog 2 vast gemaakt moeten worden en wat zijn we er blij mee!
Wij vinden het een echte uitkomst en we vinden het dan ook een hele goede investering!!
 
Wij zijn zeer blij met de isofix. ik wilde het eigenlijk niet hebben. Vond het onzin want je kunt de maxicosi toch ook met de gordel vast maken?!?!?!? mijn man bleef volhouden dat hij dat wilde en toen ik hoorde dat dit de veiligste manier van vervoeren was, was ik om( door mijn werk helaas vaak bij ernstige ongevallen, een ongeluk kun je niet altijd voorkomen maar de gevolgen kun je proberen zo klein mogelijk te houden)

Ben er nu zo blij mee!!! klik en hij zit er op en er ook zo weer af, heerlijk makkelijk en zal het iedereen aanraden! Zowel voor de veiligheid als voor het gemak( gemak dient de mens, toch?)
 
Tja, hoe handig je het vind ligt er denk ik vooral aan hoe vaak je de maxi cosi uit je auto haalt. Wij haalde de maxi cosi er praktisch nooit uit. Ik vond het net zo makkelijk om die kleine mee naar de auto te nemen, in de maxi cosi te stoppen en bij de winkels hem in de kinderwagen te leggen. Wij hadden ook een adaptor systeem op de kinderwagen voor de maxi cosi, maar dat hebben we denk ik 2 keer gebruikt. Daarnaast vind ik zo'n maxi cosi+kind echt enorm zwaar om mee te sjouwen! Maar goed, ik ken ook genoeg verhalen van moeders die de eerste maanden overal de maxi cosi voor gebruiken. Ik denk dat je er pas achter komt of het handig is, als die kleine er een tijdje is :)
Succes!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan