iui achter de rug

Vanochtend de iui gehad. Viel allemaal reuze mee.
De gyn deed eerst een inwendige echo. Er was te zien dat de eisprong nog moest plaatsvinden (er zat 1 ei) en volgens hem zag het slijmvlies er goed uit.
De gyn was dit keer ook veel aardiger dan afgelopen maandag bij de follikelmeting. Nam er iets meer tijd voor. Dat neemt overigens nog niet weg dat je met een minuut of 5/10 al weer buiten staat, maar toch.
Ik geloof ook dat mijn man hem iets meer lag dan dat  hij en ik  goed met elkaar overweg konden. Mijn man moet voortaan dus maar gewoon altijd mee komen.

Nu wordt het wachten of het allemaal goed gaat. De gyn zei dat ik in de periode van 6-9 juli ongesteld  wordt of niet natuurlijk. En dan kan ik de 13e een test doen.
Daar zit dus nogal veel tijd tussen en ik weet niet of ik dat vol ga houden. Maar goed, eerst de eerste twee weken maar eens zien hoe het gaat.
Het is allemaal reuze spannend!

groetjes,
Gonnie

Hi Gonnie,

Wat spannend allemaal! Ik ga hard voor je duimen. Het zullen lange weken worden. Ga maar veel leuke dingen om je gedachte een beetje te kunnen verzetten.

Vraagje: hoe gaat dat in zijn werk  met het zaad van je man. Moet hij dat in een potje "werpen" in het ziekenhuis, vlak voor de inseminatie, of mag je dat gewoon thuis doen en meenemen als je in de buurt van het ziekenuis woont?

Ik zit hier lekker te smoren op mijn werk op het moment. Had een lange presentatie dus heb 1,5 uur achter elkaar gepraat. Gelukkig in een ruimte mer airco, dus mijn publiek zat niet helemaal in te kakken. Op de afdeling hebben wij verder geen airco dus da's minder.  

Had  jij vrij of ben je even tussendoor geweest?

Nou meis, succes en veel sterkte met het wachten en hopelijk was de IUI maar een keer nodig.

Liefs,
Anne

Ha Anne,

Het is vandaag inderdaad niet uit te houden. En na zo'n lange presentatie zul je toch al wel bekaf zijn. Airco of geen airco.
Op mijn kamer heb ik gelukkig wel airco, maar moest ik net buiten de deur zijn en dan is het toch wel heel erg warm.

Mijn man kon gewoon thuis het klusje klaren. Dat is toch wel fijn. Lijkt me vreselijk in zo'n kamertje in het ziekenhuis. Wij wonen trouwens ook redelijk dicht bij het ziekenhuis.
De gyn vertelde dat het er 6,5 miljoen waren. Ik noemde  R. dus gelijk de man van 6 miljoen, maar daarmee voelde hij ernstig zich ondergewaardeerd. Er was al een man van 6 miljoen en het waren er toch maar liefst een half milj. meer...
Maar het resultaat is voor de IUI natuurlijk prima.

liefs,
Gonnie

Hi Gonnie,

De man van 6 miljoen, hahaha. Toen mijn vriend een potje in moest leveren voor onderzoek zij de gyn ook dat het daar in ieder geval niet aan kon liggen omdat het er meer dan genoeg waren. Superzaad. Zijn ego natuurlijk enorm gestreeld! Maar goed, voorlopig hebben we er niets aan, omdat het zaad blijkbaar bij mij gelijk om zeep geholpen wordt.

Ik moet dit weekend ongesteld worden. Altijd spannend, maar ik denk niet dat het raak zal zijn. Ik voel sinds een paar maanden mijn eisprong ook helemaal niet meer zo goed. Eerst kon ik er de klok op gelijk zetten had ik heel veel helder slijm en voelde ik echt "eisprong-pijn". Dat is nu ineens veel minder. En het is er gewoon niet echt van gekomen om het vaak te doen. Gewoon ook een beetje door het pessimisme: heeft toch geen zin. Schiet natuurlijk helemaal niet op zo, maar goed, ik vind wel dat "leuk" moet blijven. Als ik er te geforceerd mee bezig ben dan gaat alles in mij tegenstribbelen.

Ik heb mezelf tot de vakantie "rust" gegeven en daarna gaan we dus verder stappen ondernemen. Dan word ik ook al bijna 36. En tegen die leeftijd zit ik zo aan te hikken. Betrap mezelf erop als ik mensen tegenkom die halverwege de 20 zijn, dat ik gelijk denk, o heerlijk die hebben nog even de tijd.

Maar goed, voor jou is het nu heel spannend. Vooral die eerste keer lijken me die wachtweken moeilijk. Constant bezig zijn met of je wat voelt.

Nou ik ga weer gauw verder, want ben druk druk druk! En dat in deze hitte.

Liefs,
Anne

Ha Anne,

Voor mij voelde het goed om de stap naar IUI te zetten. Hoewel ik het niet gemakkelijk vind om in de medische molen te moeten zitten, geeft het je wel het idee dat je weer een stapje verder zet op weg naar... .ik hoop toch eens een keer een zwangerschap.
En van die ovulatietesten en dat continue rekenen waar je zit in je cyclus werd ik uiteindelijk ook niet vrolijk. Dus dat pessimistische gevoel waar je over schrijft, kan ik me goed voorstellen.

Ik heb trouwens geen zin meer om te werken vandaag. De hitte overvalt me nu toch wel een beetje. Ik krijg echt zo'n vrijdagmiddaggevoel.
Heb nog één bespreking vandaag. Dat is wel goed want dat houdt me tenminste nog wakker. Maar daarna houd ik het maar snel voor gezien hier.

liefs,
Gonnie

Hoi Gonnie,

Wat spannend dat je net de iui achter de rug hebt, hoop zo dat het raak is voor je. Zal zeker duimen voor je, dat je straks een positieve test hebt, en dan mag jij het zwangervirus weer rondstrooien op ons forum.

lfs Mickey

Terug
Bovenaan