IUI behandeling

Hi, Ik heb eind oktober HSG onderzoek gehad alles was goed! Nu ben ik paar weken geleden begonnen met echo’s om te kijken hoe groot mijn eitjes zijn om dan met Ovitrelle te beginnen voor onze eerste inseminatie. Nu zit ik op dag 21 van mijn cyclus en links is er een eitje van bijna 15mm aanstaande maandag moet ik terug om te kijken of dat ene eitje wat meer gegroeid is en anders wordt het stop gezet tot de volgende cyclus. Zijn er nog meer mensen die hetzelfde hebben of hebben gehad ?? Ik moet zeggen dat alles zoveel stress met zich mee brengt. Wij zijn al meer dan 2 jaar bezig ??

Ik had wel onregelmatige cyclussen. Soms een cyclus van bijv 35 tot 60 dagen. Daardoor kreeg ik bij de iui milde ovariële hyperstimulatie. Dat hielp goed. Eerste inseminatie met die medicatie zwanger.

Ik had ook lange onregelmatige cyclussen en heb een cyclusmonitoring gehad voor 1 maand om te kijken of er überhaupt een ovulatie plaatsvond, daarna ook nog een HSG en alles bleek goed. Toen besloten om een IUI traject in te gaan met gestimuleerde cyclus, juist vooral omdat de aanloop naar mijn ovulatie lang duurde. Dat werkte voor mij goed met Gonal-f en Pregnyl (dat heeft dezelfde werking als Ovitrelle). Uiteindelijk op deze manier 2 keer zwanger geraakt. Bij IUI nummer 2 (helaas missed abortion) en bij IUI 9 en nu een heerlijk ventje van 5 maanden in mijn armen. Hier hebben wij uiteindelijk wel bijna 3 jaar over gedaan.

Mogelijk dat ze je in een volgende cyclus dan wel hormonen geven om de follikel(s) beter/sneller te laten rijpen. Hopelijk is het snel raak voor jullie, heel veel succes ?

Wat een spannende tijd!
Maar waarom willen ze het dan stoppen tot een volgende cyclus?
Er is mij altijd verteld en dit zag ik ook naar mijn eigen behandelingen dat ze na 12 mm vaak “mee doen” bij 17 tot 20 mm springen ze ongeveer en dan heb je dus een ovulatie.
Ik heb zelf ook een zeer onregelmatige cylcus maar met IUI werd dit gestimuleerd met ovaleap en vaak bij een eitje van 18 mm kreeg ik pregnyl (wat zorgt voor sws een eisprong) waarna de volgende dag de IUI.
Dag van menstruatie tot IUI duurde bij mij vaak 3 weken (cyclus in totaal dus vaak 5 week) zelfs met bijspuiten van extra dosis hormonen. Maar echt als je eenmaal in de behandelingen zit… tuurlijk geeft het stress maar ze kunnen zo veel! Ze houden alles goed in de gaten en als het niet goed loopt qua groei doe je er wel even langer over of bij spuiten. Liever iets langer dacht ik altijd dan overstimulatie of meer dan 3 eitjes die groeien.
1e IUI was geluk geslaagd. Helaas 2 miskramen gehad maar nu met IUI 5 12+3 wk zwanger!

Heel veel succes ?

@bibiwa, aah okee toch nog hoop. Ik zou afgelopen maandag zou ik voor een echo gaan om te kijken of het eitje wat gegroeid was helaas door keelpijn is de afspraak niet doorgegaan, nu sinds gister zo
gigantisch veel pijn bij me baarmoeder hevige steken en koorts. Maar moet zeggen dat mijn cyclus normaal altijd regelmatig was en sinds 2 maanden is het zo onregelmatig 

@mootje, aahh, ik hoop het ook zijn nu ook al zolang bezig voor mijn gevoel en elke keer is er wel iets of wat dan ook op een duur is het zo frustrerend. en pff wat erg zeg zeker als je zo lang bezig ben en zo graag wil.
@esssb, 
jaa geen idee omdat het waarschijnlijk niet veel zin meer heeft. Maar ik ben sinds eind oktober bezig en vorige week dan met echo's om te kijken hoe of wat en bijna elke keer heb ik iemand anders gehad. En soms waren ze zo kortaf dat ik niet eens de kans kreeg om wat te vragen. Dat lees je echt erg veel bij IUI miskramen ? 

Terug
Bovenaan