IUI behandeling

Hallo,

Ik en mijn vriend zijn nu 2,5 jaar bezig om een klein wondertje te mogen krijgen. Helaas tot op de dag van vandaag nog geen positieve zt gehad. Nu lopen wij onder behandeling bij de voortplantingsgeneeskunde, daar kwam uit onze laatste gesprek van Januari dat we het nog tot Maart mijn laatste menstruatie moesten proberen. Daarna in April komen wij in aanmerking voor IUI 'heel erg spannend allemaal!' Al mijn kennissen en of vrienden zijn op de natuurlijkste manier zwanger geraakt dus voor mij en mijn vriend is dit nieuw. Mijn vraag is of jullie ervaringen kunnen delen? Heel graag zelfs.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Anoniem1805
 
Hoi,

Ik lees hier niet zo vaak meer, maar zag je oproep. Ik wil wel wat ervaringen delen. Bij mijn eerste heb ik er ruim anderhalf jaar over gedaan om zwanger te worden. We stonden net op het punt om IUI te gaan starten toen ik onverwacht zwanger bleek. Dat was 3 maanden na een HSG-onderzoek, en ik had vakantie gehad dus wie weet lag het daaraan.

Bij de tweede ben ik bijna 3 jaar bezig geweest. In die tijd heb ik 6 IUI's gehad. En nu was het een maand voor starten met IVF dat ik ineens zelf zwanger werd. Zonder IUI dus.

Qua IUI zelf had ik er eerst één met stimulerende hormonen (fostimon), daarna 1 met fostimon en pregnyl voor de eisprong en daarna 4 met fostimon, pregnyl voor de eisprong en na de eisprong ook nog pregnyl. Dit laatste was omdat de tweede fase (lutheale fase) van mijn cyclus te kort was. Dit diende ik toe door prikken in mijn buik. In eerste instantie wel spannend, maar ik raakte er snel aan gewend.

De IUI zelf is goed te doen, je voelt er niets van behalve de befaamde eendenbek. De afspraken ervoor waren wat mij betreft lastiger, omdat mijn eitjes extra in de gaten gehouden moesten worden. Er rijpten er veel tegelijk maar niet zo snel en toen moest ik dus om de dag komen, gedurende een week. Dat was wel lastig met werk. Volgens mij hoeft dit niet perse zo te zijn, sommigen hoeven maar 2 x te komen (voorbeeld dag 10 en 12 en dan 14 IUI)

Ook psychisch vond ik het best pittig, zeker naarmate de pogingen verstreken. Maar uiteindelijk zou ik het wel weer doen als het nodig was.

Ik wens je veel succes. Ik hoop dat je het niet nodig hebt, maar anders zou ik als tip geven: ga er open in, praat met elkaar over je onzekerheden, maak af en toe een relativerend grapje en houd het verder luchtig (als dat lukt  ;-) ).

Wij gingen na de IUI altijd even koffie drinken in een tentje in de buurt. Even een momentje voor onszelf, de trein dendert toch wel door.

groet



 
Hoi hoi

Komend weekend heb ik weer iui...

Dus ik kan je zeker ervaringen geven! Ik spuit gonal-f en krijg dan echo's om de eitjes in de gaten te houden, als een follikel groot genoeg is moet ik ovitrelle zetten (voorheen pregnyl) om de follikel te laten springen. Vervolgens vindt de inseminatie plaats...

Ook ik ben het met Wenser eens dat je de boel lekker luchtig moet houden werkt het beste!

Ik heb nu 2 dochters eentje van 9, spontaan zwanger geworden en een dochtertje van 1 iui 3 was het toen raak! Nu gaan we voor de laatste keer en de komende iui is mijn eerste dus ben erg benieuwd. ..

Ik ben zelf dus enorm positief over iui! Succes!
 
Goedenavond



wij zijn nu bijna 3 jaar bezig om een kindje te krijgen, na 2 jaar naar de gyncoloog geweest en die nam ons niet serieus en wimpelde ons af omdat ik al 2 zwangerschappen heb gehad (uit een vorige relatie).

dus eigenlijk met een leeg gevoel naar huis gegaan, half jaar gelden nogmaals aan de bel getrokken en naar een andere gyncoloog gevraagd.

Daar werden we gelijk serieus genomen en is alles in gang gezet. Onderzoeken nu achter de rug waarvan de HSG geen pretje was wegens extra vloeistof die er bij moest omdat er een gedeelte terug liep. 1 eileider liep toen netjes vol en de andere voor de helft omdat ik het niet langer vol hield.

vandaag de uitslag van alle testen gehad en daar kwam uit als we zouden kiezen zonder behandeling door te gaan we 24% kans zouden hebben om binnen het jaar zwanger te raken.

Dus we zijn voor de IUI met hormonen gegaan om onze kansen te vergroten. Al zit ik op tegen de hormooninjecties gelukkig vertelde onze gyncoloog ons dat mijn partner de spuiten mocht zetten.

Nu is het afwachten op de eerste afspraak hopelijk is die snel want volgens de berekening zou me volgende cyclus volgende week beginnen.

nu vraag ik me af na het lezen van het info boekje wat we mee hebben gekregen dat je evt last van bijwerkingen kunt krijgen door de hormoonbehandeling. Wie heeft ervaring
 
Hoi Debby,

Wat naar dat ze je eerst niet serieus hebben genomen. Hopelijk gaat het nu wel goed en blijft deze gyn wel naar je luisteren.

Zelf heb ik 3 pogingen achter de rug en zit nu in de 4de poging in mijn wachtweken.

Ik heb Gonal F gespoten om de eitjes te laten groeien en Pregnyl om de eisprong op te wekken.

Zelf vind ik dat ik niet echt last heb van de hormonen, of in ieder geval niet zo heel veel. Soms voel ik me niet lekker (misselijk) maar dit gaat vaak snel weer over. Andere bijwerkingen die in het boekje stonden heb ik niet (als zeg ik het zelf ;) ).

Ja ik heb wel eens blauwe plekken gekregen van het prikken, ook ik vond het niet prettig en daarom heeft mijn vriend de leiding over het prikken. Plus je doet het dan samen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes met de behandeling :)
 
Jah dat is idd wel fijn dat je echt samen door de behandelingen gaat, al doen wij bijna alles samen in ons dagelijks leven.

blauwe plekken zal ik wel krijgen heb die toch al zo snel en de bijwerkingen neem ik maar voor lief. Ben nu wel een beetje van de schrik bekomen over de uitslag.

vooral na een goed gesprek met me beste dinnie.

maar dat is dan wel spannend nu in de wacht periode, zullen hier voor jullie duimen
 
Hoi allemaal,

Vandaag voor de eerste keer hier op het forum. Ik zal me even voorstellen, ik ben Karin en net 30 geworden. Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 1,5 tot 2 jaar bezig om zwanger te worden, wat helaas nog niet lukt. inmiddels in mijn vriend z'n zaad gecontroleerd  en dat is gelukkig goed. In het verleden ben ik geopereerd aan endometriose, ( dit blijkt nu niet in de weg te zitten) mijn eileiders zijn een half jaar geleden door gespoten, dit was ook goed. Toen moesten we het nog een half jaar zelf proberen, maar helaas nog steeds geen resultaat....vanmiddag moet ik terug naar het zh voor een prikles, want we gaan dan binnenkort starten met IUI. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan allemaal en ik hoop zo dat snel gaat lukken. Heel veel vrienden en kennissen om ons heen zijn al ouders of zwanger, zo lastig soms.....ben benieuwd naar alle ervaringen of tips.

Liefs Ka86
 
Terug
Bovenaan