Iui behandelingen

<p>Hoi meiden,</p><p>Zitten er hier een paar tussen die iui behandelingen doen met donor zaad? <br />mij kom graag in contact om te praten over van alles…</p><p>ik heb op 13 juli mijn tweede iui gehad en vanaf gisteren:eergisteren ontzettende opgezette pijnlijke borsten.. onderrug pijn en rommelende buik.. ik mag dinsdag pas testen. Ben zo bang dat ik ongesteld ga worden! </p>

Ik heb geen iui gehad. Maar ben wel zwanger geworden dmv donorzaad. Je mag me altijd berichtje sturen als je ergens over wilt kletsen :).

Met persee hele dringende vragen of iets, maar kan het zo zijn na een tweede IUI? Of ben ik in mijn hoofd zwanger en mijn lichaam niet? Wat is normaal bij IUI? En wat is de volgende stap als het niet lukt, hormonen? Ivf?

Bij iui met donorzaad liggen de kansen hoger dan bij IUI met zaad waarbij er een complicatie is (te weinig of slecht zaad) las ik eens in een folder.Ik was zelf bij de eerste IUI zwanger maar helaas miskraam (daarvoor had ik met m’n partner ook al drie miskramen gehad). En na de miskraam bij de tweede IUI weer zwanger. Nu 5+5 weken.Een vriendin heeft ook iui met donorzaad en was zwanger bij derde IUI. Zij deed iui zonder hormonen en ik met (omdat ik een onregelmatige cyclus heb). Ik ben erg blij met de hormonen omdat ik daardoor drie eicellen heb per inseminatie. Dat verhoogt de kans aanzienlijk.Na 3 tot 6 keer (of op verzoek volgens mij langer) kan je ivf doen.

helaas toch ongesteld geworden! Op naar de derde poging.. kan ik hormonen gewoon aanvragen of? Na 6 keer word er een evaluatie gesprek gevoerd.. maar ik weet niet of mij dit nog 4x gaat lukken.. emotioneel gezien 

Wat ontzettend jammer! Ik kan me voorstellen dat je het pittig vindt. Ik heb het direct gevraagd en gewoon gekregen. Ik zou gewoon bellen en niet nog vier pogingen afwachten. Misschien helpt het als je aangeeft dat je dit emotioneel te belastend vindt en je kansen wilt verhogen? Kan zijn dat je wel een gesprek moet hebben voordat je ermee kunt starten. Naast de emoties/teleurstelling kan ik me voorstellen dat ook financiën meespelen. Wij betalen 915 euro per rietje. Het is trouwens erg gangbaar dat er een hoe gaan we verder gesprekje volgt na de eerste drie. Misschien kan jij die nu al krijgen?

Ps persoonlijk merk ik vrijwel niets aan bijwerkingen van de gonal f. (Gonal f heeft betere resultaten dan clomid).

Terug
Bovenaan