Hallo LittlePengiun,
Ik zit zelf nu ook in mijn 2e iui traject. Bij de eerste poging is het helaas niet gelukt. De eerste dag met spuiten was gestart op 21 juni. Ik heb de eerste cyclus 75 IE Gonal f gespoten tot en met de 11de cyclusdag, daarna had ik een echo met een rechtereiblaasje van 17 mm, linker was iets boven de 10 maar niet groot genoeg. 17 mm was voldoende om iui door te zetten, ik moest pregnyl spuiten en 39 uur later iui. Normaliter heb ik een kortere cyclus van 24 dagen maar dit keer had ik een langere cyclus van 27 dagen. Op 14 juli ging ik voor 2 uurtjes bloeden, maar ging niet verder vloeien. Had ook niet dezelfde menstruatiekrampen. Ik voel ze altijd opkomen in mijn linkerbeen. Daarna ben ik de hele dag niet meer gebloed. Pas de 15e ging ik bloeden meer buik en beenkrampen. Ik heb altijd een warme kruik en vrouwenmantelthee nodig. Dat was 14 dagen na de iui. Ik was enorm teleurgesteld maar niet iedereen heeft het ook raak in 1ste poging.
Tweede cyclus verloopt nu raar bij mij. 5de dag van de cyclus begonnen met gonal f 75 IE. Op de 11 dag ging ik voor echo maar de eiblaasjes waren nog te klein, onder de 10 mm, afgelopen vrijdag op de 16e weer geweest, weer te klein. Ik dacht, iui gaat niet meer door, maar de gynaecoloog gaf mij hoop. Ze heeft het overlegd met mijn behandelende arts en sinds vrijdag spuit ik 112,5 IE. A.s. dinsdag heb ik weer echo. Dat wordt mijn 20ste dag. Ik hoop dat mijn eiblaasjes groot genoeg zijn anders is daarna wel over voor deze cyclus. Dus blijven hopen dat het goedkomt.
Ik wil je echt een tip geven. Ga aub niet eerder testen Anders maak je jezelf alleen maar gek. Omdat ik zelf altijd regelmatig menstrueerde ging ik vanaf dag 11 na de iui al beginnen met testen maar zag altijd een negatieve uitslag. Geen dubbele streep. De pregnyl was dus al uit mijn lijf maar je wordt er echt gestresst van. Houd dus aub aan de datum wat de gynaecoloog zegt. Tegen mij is gezegd om 14 tot 15 dagen te wachten. En idd ik was na 14 dagen ongesteld. Dan ga je jezelf ook niet gek maken met elke dag testen.
Ik hoop dat het voor jou deze poging al lukt. Heel veel succes en sterkte de komende wachtdagen.
@mootje, wat prachtig om te lezen. Gefeliciteerd met je mannetje. Dat geeft mij ook zoveel hoop om met iui zwanger te raken. Ik hoop dat dit mijn jaar wordt.
Een close vriendin van mij heeft 4 pogingen gehad over een periode van 6 maanden. Ze is nu al bijna 2 jaar gezegend met 2 prachtige dochters, een tweeeiige tweeling. Er zijn dus ook hele mooie succesverhalen. Dan heb je eerst niets en dan ineens 2
.