IUI combineren met een fulltime baan

<p>Hoi allemaal,<br /><br />Ik heb al veel topics gelezen over IUI. Echter lees ik nergens over de combi met werk. Als je telkens een paar dagen van tevoren weet dat je naar het ziekenhuis moet, hoe vertel je dat op werk? Ben je eerlijk over je situatie of bedenk je steeds een smoes? Ik vind dit wel erg lastig!</p>

Snap ik! Jeetje. Ik zou denk ik de leidinggevende in vertrouwen nemen, en misschien een bevriende collega ook (die kan dan wat voor je wegsussen als collega's opmerkingen zouden hebben over je afwezigheid). Moeilijk he, bij zulke gevoelige zaken...
Sterkte! 

Je zou idd je leidinggevende in vertrouwen kunnen nemen zodat hij/zij er vanaf weet. Voor je andere collega's kun je dan een smoes bedenken. 

Gewoon zeggen teslotten is toch mooi dat dir zo kan dat heb ik ook gedaan alle begrip  er voor dus

Ik heb het mijn werkgever verteld om te voorkomen dat er gezeur komt. Ik kon het net droog houden. Mijn collega's heb ik bewust niets verteld.
Om de paar dagen ben ik weer even (uur tot anderhalf uur) weg en af en toe krijg ik wel vragen van collega's.
Ik zit er  daarom wel aan te denken om het een aantal collega's te gaan vertellen, maar ik vind het erg lastig... 

Ik heb openheid van zaken gegeven naar mijn leidinggevende en mijn directe collega's. Ik krijg alle medewerking, incl leenauto als ik tussendoor naar het ziekenhuis moet. Overigens mag je wettelijk gezien een ziekenhuisbezoek als kortdurend zorgverlof opnemen...
Mijn collega's zijn allemaal mannelijk, 2 daarvan hebben ervaring met dit soort dingen in hun omgeving.
Nadeel van openheid is wel dat ze je misschien gaan ontzien en je kansen gaat missen. Zo heb ik mij net in een project gewurmd maar werd er een beetje bezorgd gekeken of ik wel volledig mee kan doen. Tja ik kan niet vertellen hoeveel last ik van de behandeling krijg of dat t lukt en ik dan zwangerschapsverlof moet opnemen. Maar ik kan ook gewoon zwaar ziek worden en afwezig zijn, zij ook.

Terug
Bovenaan