IUI een goed idee?

Hoi allemaal,
mijn man en ik proberen nu al bijna 2 jaar zwanger te worden.
Helaas is dat natuurlijk nog niet gelukt.
reden: onbekend.
Stress? overgewicht? geen idee
Van de week informatie en prikinstructies gehad voor IUI
hiervoor moet ik gonal-F gaan spuiten en uiteindelijk ovitrelle.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees in best nog wat forums dat de slagingspercentage niet heel groot is, dat in combinatie op kansen op een meerling ben ik best huiverig.
Ik hoor graag jullie verhalen!

Hoi, in ons geval is IUI een heel goed idee geweest, omdat wij (weliswaar na een lang traject van 9 behandelingen) inmiddels trotse ouders zijn van een dreumes van 1,5 jaar. Tijdens het traject heb ik mij vele malen afgevraagd of we ermee moesten stoppen, want ik zal er niet om liegen, ik vond het zwaar. Veel tegenslag, verdriet en ook een miskraam van een tweeling (na IUI 2). Maar.... heel cliché, het is het allemaal waard geweest. Ik heb ook IUI gehad in een gestimuleerde cyclus en kreeg ook Gonal-f, maar dan icm Pregnyl. Dat is vergelijkbaar met Ovitrelle. Het is gek om jezelf elke avond te prikken, maar het went en je kunt het ook je partner laten doen. Wij waren beiden onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, maar met een beetje hulp is het toch gelukt. Wij waren al 8 jaar zelf aan het proberen. 
De kans op een meerling is groter, omdat ze graag meerdere eicellen willen laten rijpen. Maar dan nog moeten al deze cellen bevrucht worden en innestelen. Vaak wordt ook een grens gesteld aan hoeveel eicellen per behandeling mee mogen doen, in ons ziekenhuis was dat maximaal 3. Soms heb je overstimulatie door een te hoge dosis Gonal-f en dan wordt de poging afgebroken. Dat heb ik ook eenmaal gehad. Het is ook een beetje afstellen zeg maar, hoe jij op de hormoonstimulatie reageert. En dat kan natuurlijk ook in een keer goed gaan.

Hoi,
Ik ben zelf net begonnen met IUI, alleen met tabletten en hoef mezelf dus maar 1 maal te prikken met ovitrille. Wij zijn nu in maand 19 van proberen en 2 maand met stimulatie, eerste maand dat we ook echt IUI doen. Vorige maand verliep prima, maar op het laatste kon ik niet naar de kliniek om IUI te doen en hebben we alleen het zelf gezellig gemaakt. Ik vond het een hele stap om van zelf proberen naar hulp te gaan, maar het gaf me wel echt meer hoop. Bij ons is het ook onverklaarbaar vermindert vruchtbaar. Maar doordat je gemonitoord wordt heb je wel degelijk meer kans dat je er op het juiste tijdstip bij bent. Dit geeft dus hoop dat we met IUI wel echt een grotere kans hebben en hopelijk binnenkort die dikke positieve test hebben. 
Ja kan is meerling is wel groter, maar nogsteeds moeten dan echt alle eicellen bevrucht raken en dan ook nog goed innesteling. Dus ik maak me daar neit zo druk ook en eerlijk gezegd zou een tweeling nu van harte welkom zijn. We wachten al zolang op een kindje, dan neem ik er een bonus graag bij. Ikzelf maak me dus niet heel druk om een meerling, de kans blijft gewoon klein.

Hopelijk heb je hier wat aan..

@mootje wat fijn dat het toch gelukt is! Bedankt voor het delen van je verhaal!

@frasseke ik hoop voor jullie dat er binnenkort een positieve test uitkomt.

Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan deze maand starten. Nieuw jaar nieuw begin. Hopelijk met een positieve test dit jaar.

Terug
Bovenaan