IUI en de nieuwe basisverzekering??

A

Anoniem

Guest
Ik ben bezig met het uitzoeken van een geschikte basis(ziektekosten)verzekering, maar bij sommigen zie ik wel iets staan over IUI (bij Menzis wordt het in het basispakket 100% vergoed), maar bij anderen zie ik het niet staan. Weten jullie of IUI onder het basispakket valt?? Viel het bijvoorbeeld altijd onder het ziekenfondspakket??? Misschien weten jullie er iets van. Ik wil me denk ik bij zilveren kruis verzekeren. Heeft iemand IUI gedaan met een ziekenfondspakket van Zilveren Kruis en werd dat gewoon (6 keer?) vergoed?? Ik moet in het nieuwe jaar waarschijnlijk met IUI beginnen namelijk (als het dan nog niet is gelukt om zwanger te raken), dus vandaar deze vragen.....

groetjes van mij

Hoi!

Ik zit in ongeveer het zelfde schuitje, begin in feb/maart met IUI en vraag me dit ook allemaal af. Ik zit bij Menzis en daar wordt inderdaad alles vergoed voor IUI (incl. mediactie) maar ik heb het idee dat het overal zo is. De verschillen ontstaan pas bij IVF-behandelingen. Op www.freya.nl hebben ze een mooi lijstje gemaakt waar ze alle verzekeraars met elkaar vergelijken op het gebied van al deze behandelingen. Handig he? Zo kwam ik erachter dat Menzis minder vergoedt voor de 1e IVF behandeling. Hopelijk komt het niet zover, maar nu is wel de tijd om 'rond te shoppen'.
Succes met uitzoeken!

Groeten, Saar.

hoi!

je zou misschien eens op www.cz.nl kunnen kijken. Hier zijn wij ook verzekerd en daar vergoeden ze als je gewoon verzekerd bent met basis aanvulling alles 100 procent. heb zelf nooit met IUI of ivf of wat dan ook te doen gehad, maar las je berichtje toevallig. en alle beetjes helpen, toch

gr. helen mv patricia en dominique en 21 wk zwanger van beebje 3

Hoi Kim,
Een goede raad: ga NIET naar het Zilveren Kruis!!!!! Daar hebben ze mij anderhalf jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd omdat niemand mij kon vertellen wat er nu wel, en niet vergoed wordt van de IUI!!! Uiteindelijk kon ik mooi € 744 betalen omdat de medicatie niet wordt vergoed. Ik heb het toen aangevochten en er een kwijtschelding uit weten te trekken na mijn dreigementen om een rechtzaak aan te spannen!! Ik ben blij dat ik er nu vanaf ben en ben nu verzekerd bij CZ, die vergoeden de eerste IVF volledig, maar vaak valt IUI ook onder IVF.

Succes ermee

Groetjes van Demi

Hoi,

Ik zit bij Agis en heb 6 IUI's gehad en die zijn allemaal netjes vergoed. Tevens is het zo dat Agis er geen limit aan stelt. Sommige verzekeraars vergoeden het maar gedurende een jaar maar Agis vergoed gewoon alles ongeacht de duur. Wij gaan nu op voor IVF en ook dat wordt volledig vergoed als je het aanvullende pakket hebt.
Ik heb de comfort polis en we hebben geen eigen risico en alles wordt vergoed.
Ze zijn niet de goedkoopste maar wel aan te raden.

gr.Inge

Ik zit bij Unive en hier is ook alles vergoedt van de IUI die ik heb gehad. Succes met uitzoeken en natuurlijk met de IUI's. Hopelijk wordt 2006 een vruchtbaar jaar voor je.

Tieneke

Terug
Bovenaan