hoi Desi,
Ik heb dus op internet gevonden wat het verschil tussen KI en IUI is.
KI is kunstmatige inseminatie, hierbij brengen ze zaadcellen met een soort buisje tot voor de baarmoedermond, daarna moeten de zaadcellen zelf het werk doen.
Bij IUI (Intrat uteriene inseminatie) brengen ze een soort buisje met zaadcellen voorbij de baarmoedermond, diep in de baarmoeder zeg maar. Dan helpen ze de zaadcellen al een stukje op weg zeg maar.
Ik moet dinsdag heen voor m'n eerste follikelmeting, en dan is het even afwachten wanneer de eicellen groot genoeg zijn en de eisprong in aantocht is. Ik verwacht zelf volgende week zaterdag of zondag... Maar kan altijd eerder of later zijn.
Wij zijn in behandeling in Gent, wij krijgen namelijk een inseminatie met donorzaad.
Na verschillende onderzoeken en een TESE operatie bij mijn man zijn ze er achter gekomen dat hij 0,0 aantal zaadcellen heeft. Dus helemaal niks! Wij hebben er bijna een jaar over heen laten gaan om dit te verwerken en zijn nu zover dat we gaan beginnen met donorzaad. Dus wel spannend om nu te beginnen, we zitten nu dus sinds sept 2006 in de medische molen. Ik hoop dat dit dus niet maanden gaat duren, wordt nu toch wel weer wat ongeduldig.....
Laat je het even weten wanneer je voor de punctie heen moet? Ben benieuwd, spannend voor je....
Groetjes Sandra