Hoi Bloempje,
Leuk om weer eens wat van je te lezen.
Wat fijn dat jullie, na 2 jaar, nu ook in "actie" mogen komen. Vind eerlijk gezegt dat sommige gynocologen zo laat willen beginnen met behandelen. Alsof 2 jaar aantobben niets is.
Ik ben nu ook 2 jaar bezig. Wij hebben 3 IUI's achter de rug, waarvan de 1ste succesvol was, maar is helaas een miskraam geworden na 7 wkn.
Ondanks dat bij mij alles goed is, spuit ik ook hormonen, om de kansen wat te verhogen. Mijn man heeft slecht zaad, na bewerking zit hij net boven de 1 miljoen.
Na een rust pauze van 2 mnd zijn wij nu bezig met IUI nr 4.
Op de eerste dag van mijn menstruatie begin ik met Decapeptyl (om mijn eigen hormoonhuishouding stil te leggen). Na een week, na de uitgangs echo, mag ik Puregon 50 mg erbij spuiten.
De ene keer heb ik na 1 week Puregon al een rijp ei, en de andere keer pas na 2 wkn. eitjes reageren per maand verschillend op de hormenen.
Op zich heb ik er weinig last van. Volgens mijn man is mijn lontje wat korter (en hij is al niet zo lang, hahaha) en van de Decapeptyl krijg ik scheuren en blaasjes op mijn tong, wat na een paar dgn weer weg is.
Maar voor de rest, tot nu toe, valt het mee.
36 uur voor de IUI spuit ik Pregnyl en na de IUI moet ik 2x p.d. 2 Progestan bolletjes vaginaal erin proppen, en dat 15 dgn. Dit is voor de innesteling.
Moet jij dat ook gaan gebruiken? Dit gebruiken ze meestal alleen als je ook Decapeptyl spuit.
Van die bolletjes ga ik wel op mijn kop staan, dan weet ik niet meer of ik van voor of van achteren leef. Het nadeel is ook dat je hiervan zwangerschaps verschijnselen van KAN krijgen. Ik raak er ook altijd +/- 5 dgn van overtijd, das wel balen.
Nou, het is weer een heel verhaal geworden, sry.
Wat wel onze ervaring is; neem af en toe een rustpauze tussendoor. Vooral met die hormonen heb je dat echt nodig.
Wij hebben nu 3x IUI achter elkaar gedaan, hormonen, stress/spanningen, vele zh bezoeken, (en bij ons een miskraam ertussen) etc etc, dat allemaal bij elkaar sloopt je.
Wij hebben na de 3de poging 2 mnd rust genomen, en dat was heerlijk. We kunnen er nu allebei weer met frisse moed tegenaan, en zijn nu bezig voor IUI nr 4.
Heel veel met de 1ste IUI.
Kruimel