Iui in natuurlijke cyclus

<p>Ik lees veel over iui met clomid en injecties maar eigenlijk niks over iui in een natuurlijke cyclus. Omdat ik van mezelf netjes elke maand rond dag 14 een eisprong krijg wil ik het eerst zonder injecties proberen. Ik verwacht vanavond anders morgen ochtend een positieve ovu test dus morgen of zaterdag mijn 1ste iui. Nog iemand ervaring met iui in een natuurlijke cyclus?</p>

Volgens mij was dat bij mij ook wel een optie geweest, omdat ik altijd heel regelmatig ongesteld ben, maar hebben ze dat niet gedaan, omdat het met hormonen beter te reguleren is én ze zetten toen in op meer eiblaasjes, omdat er dan meer kans is. 
Ik hoop voor je dat het in een natuurlijke cyclus lukt en in 1x raak is. 

Wij gaan daar deze ronde ook mee starten. Bij mij is alles ook oké, bij mijn man helaas niet. Ze kunnen dan nog een extra zaadonderzoek doen en toch al een poging wagen. Ik ben ook nog niet zeker of ik wel met medicatie wil etc. 

Is bij jullie een reden gevonden? 

Nope helemaal niks alle onderzoeken waren goed daarom vind ik het ook zo frustrerend dat ik nu al in ronde 20 zit. Maar ik ben bang dat als ik voor de injecties kies dat het dan echt mijn leven overneemt omdat het dan echt een heel zwaar traject wordt 

Bij ons is er geen oorzaak gevonden, enerzijds fijn, anderzijds ook weer frustrerend, want waarom wil het dan nog steeds niet lukken
Ik heb met clomid gedaan, beheerst minder je leven. 
Nu is het wachten op menstruatie en dan weer volgende ronde. Zit nu op dag 29, en normaal altijd echt op dag 28/29 ongesteld. Nu hadden we 14 dagen geleden negatief vrijadvies omdat er teveel eiblaasjes waren, maar hebben we ons 1 avond niet aangehouden (wel pas woensdagavond, terwijl ik die maandag in het ziekenhuis was geweest).. geloof niet dat het nu opeens wel raak is hoor, maar wel benieuwd wanneer het nu doorbreekt 

Al mijn iui pogingen waren in natuurlijke cyclus. Heerlijk. Zelf de boel in de gaten houden, bellen bij een positieve test en gaan met die banaan! Scheelde mij een hoop stress. Waarom zou je hormonen willen toevoegen als je lijf al elke maand netjes een eitje aflevert? Uiteindelijk gaat het er om dat het zaad je eitje bereikt en kan bevruchten. Jouw hormonen toedienen gaat die kans volgens mij niet extra verhogen. Het enige waar je meer kans op hebt is dat je meer eitjes krijgt. En je moet regelmatig voor controle naar het ziekenhuis.
Overigens heeft t bij mij niet gewerkt (hadden we al verwacht aan de start) en gaan we nu over op ICSI 

Terug
Bovenaan