IUI laatste moment niet door

<p>Beste leden,</p><p>Vanmorgen zou ik 1e poging iui krijgen na bijna 3 jaar zelf proberen.</p><p>Bij mij zag het er goed uit ( 3 follikels) dus verhoogde kans op een meerling.</p><p>Mijn vriend heeft om 08:30 zijn zaad ingeleverd na een half uur kregen we te horen dat zaad zeer slecht was ( hadden het over 1 miljoen) 2e poging geprobeerd maar ook dit was geen succes.</p><p>IUI is niet door gegaan.</p><p>Zij denken dat de oorzaak ligt bij Corona wat hij 8 weken terug heeft gehad.</p><p>Zaadonderzoek anderhalf jaar terug was boven gemiddeld.</p><p>Ik zit er behoorlijk doorheen momenteel..</p><p>Heeft iemand dit ooit ook mee gemaakt?</p>

Jeetje wat een teleurstelling zeg! Kan me voorstellen dat je daar echt even van moet bijkomen. Je kijkt er zó naar uit, je bent al zo lang geduldig geweest! Vind het echt heel rot :(
Ziekte kan zeker een grote invloed hebben op de zaadkwaliteit maar het is per ziekenhuis verschillend hoe ze hiermee omgaan. Daarom zou ik even checken wat voor jullie nu het vervolg is. Dan heb je ook weer wat om naar uit te kijken. 
Hier was de spermakwaliteit sowieso heel slecht. In ons ziekenhuis zeiden ze eigenlijk alleen vanaf 1 miljoen (na opwerking) te insemineren, maar dat ze nooit zo op het laatste ogenblik de IUI afzeggen. Ik ben dus met een waarde onder de 1 (0.8) geinsemineerd. 
Ze gaven toen aan dat als dit de volgende keer ook weer zo zou zijn IUI voor ons niet de beste route zou zijn maar dat we na 2x IUI dan doormoesten naar IVF. 

Zo ver is het bij ons alleen niet gekomen gelukkig. 

Ik wens je veel sterkte.
Volgende keer beter.
En voor de sperma kwaliteit te beteren.
Mediterraanse eten veel noten kruiden.
Niet drinken roken.
En 4 dagen er voor best geen gemeenschap.
Succes

Ohh wat balen zeg! 
Wel herkenbaar. Onze eerste IUI van de oudste was ook met krap 1 miljoen zaadcellen na opwerking. Toen is het wel doorgegaan, werd er niet zwanger van. De arts zei toen dat als het zo zou blijven we direct door konden voor icsi. Ik ging met een steen in mn maag naar huis. Bij ons was er namelijk wel een probleem bij mijn man. 
Uiteindelijk bleek het van de 6 IUIs de laagste. Ik ben van de 6e zwanger geworden en dat was een heel ongewone 11 miljoen. 
Bij de tweede speelde het probleem bij mijn man minder gek genoeg. Die is van IUI 3 en 23 miljoen zaadcellen. 
Deze ene keer hoeft dus geen voorbode te zijn. Hopelijk gaat het volgende maand beter. 
Foliumzuur tabletjes schijnen de zaadkwaliteit van de man ook erg te helpen trouwens. Misschien is dat nog wat. 

Terug
Bovenaan