iui met of zonder??

hallo meiden
wij zijn vorige week bij de arts geweest en ze gaf aan dat de operatie in dec. goed was verlopen en dat de keuze aan ons is. We hebben afgesproken dat we tot en met april ' natuurlijk' willen proberen (ivm dat er een goede kans bestaat dat het spontaan kan lukken) en dat we eind april een nieuwe afspraak hebben staan om verder te gaan met plan b iui.

onze arts gaf aan dat ze meteen met hormonen wil beginnen, omdat de kans hierdoor wel wordt vergroot, gaf zij aan. (ik ben heel erg regelmatig ongi, maar goed...). " ja zegt ze dan neem je 2 tabletjes" tabletjes??? u bedoeld hormonen, clomid " eh,ja'. hallo zeg, dat noem je toch niet even een paar tabletjes?? maar goed. Volgens mij zien artsen het iets te simpel maar ach. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik meteen wil starten met hormonen tijdens de iui. Wie kent mensen waar net als bij ons ip niks mee aan de hand is die toch met iui (zonder/met) hormonen zwanger is geraakt??

lill, jij gaat voor de drie is scheepsrecht, ik duim voor jou. wat is jou ervaring met iui en hormonen (bij jullie is het toch ook dat er niks gevonden is.

Inge: begin jij met iui met hormonen of eerst zonder..(bijna mogen jullie, dubbel gevoel he. maar je hebt het bewezen meid, dus het gaat jullie lukken!). O, ja bij ons is er geen wachtlijst voor iui.

Ik hoop zo dat het ons voor die tijd zelf gelukt is....

liefs simone
p.s. voel deze maand van alles is mijn buik, maar ja ook heel veel mensen met de griep om mij heen..pfffft, nog 1week wachten.....pfffft

Hoi Simone,

Wij doen IUI met hormonen... misschien vind je het leuk om eens langs te komen op m ´n weblog...

www.indemedischemallemolen.web-log.nl

Kletsen we een keer verder en kun je eventueel vragen stellen, misschien kan ik je antwoorden geven...

Liefs Lill

Hoi,
Wij krijgen eerst IUI zonder hormonen omdat mijn cyclus heel regelmatig is.

Het hangt ook van het ziekenhuis af. Ik was eerst bij het diakonessen in Utrecht en omdat ze daar minder nauwkeurig werken(kwestie van beleid) geven ze je vlak voor je verwachte eisprong 2 pilletjes die ervoor zorgen dat je eisprong binnen een aantal uur optreedt. Zo timen ze de inseminatie.

In het UMC prikken ze elke dag bloed net zo lang tot je eisprong er is en doen dan de inseminatie. Wel een stuk intensiever maar zonder hormonen en veel nauwkeuriger. Als jij niet vanaf de eerste dag van je menstruatie bloed moet prikken tot aan je eisprong dan werken ze op de simpele manier en gebruiken ze inderdaad de pilletjes.
Hangt dus af van het ziekenhuis.
In het diak. kreeg ik toen ook dat recept mee. Kost 1 euro 60 ofzo voor die pilletjes. Het zijn echt maar weinig pilletjes.

maaaaaar ik heb het idee dat IUI niet meer nodig is straks hoor en dat je gewoon voor april lekker zwanger bent!
Succes!!!!!!
lfs inge

Terug
Bovenaan