IUI of IVF????

hallo lieve meiden ik kom net van het zkh af en nu mag ik gaan beslissen wat ik wil of eerst 4 keer IUI proberen , en daarna IVF of meteen nu met IVF beginnen en daarna als dat niet aanslaat aan IUI beginnen???
alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen maar ik vind de keuze heel moeilijk,
wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan,
 ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen??

ik weet dat ik  de keuze samen met mijn man moet maken maar een beetje hulp van jullie kan natuurlijk nooit geen kwaad!!!
hoop jullie snel te horen,

dikke kus van mij,

Hoi wendy,,

Ik denk dat jij beter gewoon met ivf moeten beginnen.
het is wel zwaar maar dan heb je wel meer kans dan iui,,
Maar dat is natuurlijk een keuz waar je en jou man moeten beslissen,

Heel veel succes en sterkte met het maken van het keuz,,

Hoeals jij al weet moest ik vandaag ook weer naar het zkh,,
voor een controle echo,, er zat wel alles goed uit,,

En verder vertel ik jou via MSN,,,,

Tot snel...Dikke kus,, Van mij,,,,
 Maria,,,

Hé Wendy,
Ik had je topic al gelezen hoor maar wilde daar nog op reageren. Ik kon daaruit ook niet zo snel opmaken of het nu goed was vandaag in het zh vandaag of niet maar gelukkig had je je eicel nog.
Nu maar hopen dat de pregnyl aanslaat
Wanneer zou je dan met IUI of IVF moeten beginnen ?
Ik heb net op het topic van Poek gereageerd:
Wij zijn wel  snel voor IVF doorverwezen (preventieve IVF noemen ze dat) ivm mijn endometriose verleden (sinds mijn 18e) en mijn leeftijd (37) en onze primaire kinderwens (1e kindje)
Wij hebben dus niet jarenlang moeten proberen,  'slechts' 1 jaar alvorens verder in de molen van IVF terecht te komen met lange wachtlijsten
Daar moet je ook nog rekening mee houden hoor, niet overal kun je direct aan IVF beginnen. In Leiden was de wachtlijst voor nieuwe patienten al 6 maanden, in Gent (waar we nu onder behandeling zijn) ook al 4 maanden
Inmiddels hebben we onze 2e IVF in Gent gestart in december 2007 en zijn we nu ,in maart van dit jaar, echt 3 jaar bezig (incl. dus het jaar zelf proberen zwanger te worden)
Vrijdag as. heb ik de echo voor onze cryo-tp  , de 'verse' tp is niet geslaagd helaas
Ik heb ook een weblog dus als je eens een kijkje wilt nemen
www.droomwensvervulling.web-log.nl
Daar kun je ook een reactie achterlaten als je wilt maar dat kan natuurlijk ook hier

Ik heb dus geen ervaring met IUI maar ik lees hier wel regelmatig berichten van meiden die na een aantal 'niet-geslaagde' IUI pogingen uitkijken naar de IVF
Helaas kan ik de vergelijking dus niet voor je maken
Voor mij valt IVF lichamelijk 100% mee, het is alleen mentaal superzwaar maar ik denk dat dat bij IUI niet anders is.
Van de hormonen heb ik weinig last maar de wachtweken zijn zwaar, zeker als je er al zoveel voor hebt moeten doorstaan (hormooninjecties, punctie, terugplaatsing, progestan capsules 3 x daags)
Mijn advies is, praat er samen goed over en volg je gevoel
Maak de keuze waar jullie je allebei goed bij voelen , dát is belangrijk !

Veel sterkte met het nemen van je beslissing
Laat je nog wel ff horen hoe het bij jou nu verder gaat deze maand ?

Liefs,
SunshineJo

Terug
Bovenaan