Iui poging 4

<p>Hallo,</p><p> </p><p>hoe blijven jullie positief? <br />ik heb nu afgelopen week mijn 4e iui poging gehad, maar vind het erg lastig positief te blijven of het überhaupt ooit gaat lukken om zwanger te worden.. </p><p>inmiddels zijn wij al meer dan 2 jaar aan het proberen en er was geen duidelijke oorzaak bij mij of mijn partner waarom het niet lukte. <br /><br /></p><p>nu inmiddels dus de 4e poging iui gehad met Clomid 100mg en Ovitrelle, heb het idee dat de iui voor mij niets uit gaat halen. <br /><br /></p><p>misschien mensen met positieve ervaringen die ook pas na meerdere pogingen toch zwanger zijn geworden, of tips/advies? </p>

Hoi! Lastig he.. Ik weet er alles van. Mag ik vragen of je al een oliehoudende HSG hebt laten doen? Aangezien er geen reden gevonden is waarom het niet lukt..

Ik heb na 3 IUI pogingen gezegd dat dit niet hielp en een HSG aangevraagd. Die had ik 1 juli en in oktober ben ik spontaan zwanger geraakt. Ik weet zeker dat de HSG er mee te maken had.

Hai!
Snap dat het lastig is om positief te blijven... Ook misschien omdat je het gevoel hebt geen controle er meer over te hebben? Althans, dat hadden wij in het begin.
Bij ons was er ook geen duidelijke oorzaak, m'n vrouw is gezond en alles zag er goed uit, zaad van de donor ook helemaal goed en hij heeft al twee gezonde kinderen.
Wij, althans mijn vrouw, is bij de derde iui zwanger geraakt van een twee eiige tweeling! Ze is nu 12 weken zwanger. We hadden in het begin weinig vertrouwen dat iui iets voor ons zou doen, stonden er een beetje sceptisch in en lieten het op ons afkomen, maar uiteindelijk een prachtig resultaat!
Hou moed, en hoop, ze weten in het ziekenhuis waar ze mee bezig zijn en de kansen bij iui zijn groter dan via de natuurlijke weg, dat hebben wij nu wel ontdekt.

Het is een moeilijk en zwaar traject en het is inderdaad heel lastig om positief te blijven. Mijn man en ik hebben ongeveer 3 jaar in het traject gezeten (maar daarvoor al jaren zelf geprobeerd). Wij waren onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Een HSG gehad, maar dat heeft voor ons niks uitgemaakt. Daarna 6 maanden zelf met clomid geprobeerd, dat was ook geen succes. Toen IUI gestart met het spuiten van Gonal-f en Pregnyl. Uiteindelijk hebben wij 9 IUI pogingen gedaan, waarbij ik met poging 2 zwanger ben geraakt van een tweeling. Dit werd helaas een missed abortion. Na zoveel pogingen de knoop doorgehakt om ons aan te melden voor IVF, maar wonder boven wonder bij de laatste poging (9) nogmaals zwanger geraakt. Inmiddels is onze zoon bijna een half jaar. Nu achteraf kan ik zeggen dat het het allemaal waard is geweest. De hoop, frustratie, het verdriet, behandelingen die niet doorgingen (mede door uitgestelde zorg), herstellen van een opgewekte miskraam en zo verder. Maar ik kan dat nu zeggen, omdat het bij ons gelukt is. Ik heb gemerkt dat je in een dergelijk traject op een soort automatische piloot gaat en je grenzen steeds verlegt. Ik hoop voor jullie dat het gauw mag lukken en zoals je in meerdere reacties kunt lezen zijn er echt wel mooie succesverhalen. Heel veel geluk en succes ?? ?

Mijn arts wilde niet beginnen aan clomid en ging direct over op gonal f. Daarmee zijn de kansen hoger blijkt uit onderzoek. Vaak wordt wel eerst begonnen met clomid. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik heb trouwens gevraagd naar milde ovariele stimulatie ipv standaard iui. Dan proberen ze 2 tot 3 eicellen te laten rijpen. Dus je hebt per iui meer kans.

Super lastig!
Ik ben 2 x zwanger geraakt door iui. De eerste keer na 1 poging, de 2de keer na 5 pogingen.
Enige tip die ik heb, probeer stress te mijden en probeer positief te blijven.
En denk daarbij iui is niet je laatste kans.
Sterkte!

Hallo allemaal , 

ik
ben nieuw hier en lees graag mee ... 
net mijn 1e iui ondergaan na monopur en ovitrelle te hebben gebruikt.
nu na 9 dagen rood helder bloedverlies , ZH gebeld en mag pas komen als dinsdag de test
negatief is .... 
het geval bij mij is dat er een niche van de vorige wangerschap zit waardoor alles moeilijker word .. maar
de onzekerheid of het wel of niet zal lukken slaat wel toe maar we moeten hoop houden. 
hopelijk binnenkort ieder positief nieuws ! 

Hier ook een positief verhaal. 4 jaar van wens tot zwanger. Wij waren ook helemaal klaar met de IUIs en waren al bezig om ons aan te melden voor IVF. Ik was persoonlijk de hele optie dat ik ooit moeder ging worden al een beetje aan het afsluiten. IUI6 was puur voor de vorm. De laatste in de rij voor we IVF gingen doen. Ik verwachtte er helemaal niks van, was er ook totaal niet mee bezig. We waren op vakantie en mijn eerste gedachte was dat het gewoon niet goed gegaan was met mijn eisprong vinden. Pas na 5 dagen laat durfde ik een test te doen en die was positief. Dat is mijn lieve vrolijke dochter geworden!! 
Tweede keer zijn we direct begonnen in het ziekenhuis en hebben we de bekende manier meteen geprobeerd en toen was ik al na IUI3 zwanger. Nu 28 weken. 

Terug
Bovenaan