IUI uitgesteld

Hoi meiden,
Na lang overleg hebben mijn man en ik besloten om in november (pas) de eerste poging te doen door middel van IUI.
Hij wordt 14 september geopereerd aan zijn hernia en kan daarna hopenlijk zsm stoppen met alle schadelijke medicijnen. Als hij weer redelijk op de been is willen we 2 weken een (relax) vakantie boeken. Dit kan gezien de planning op zijn vroegst eind oktober en daarna als alles een beetje tot rust is gekomen willen we ervoor gaan.
Ik vind het wel moeilijk want in principe mag ik me over 2 weken melden in het ziekenhuis maar we vinden het allebei belangrijk om het samen te doen. Tevens mag ik als ik zowaar meteen zwanger raak (gaan we niet vanuit maar toch..) niet meer vliegen vanwege mijn trombofilie en na alle ellende van de afgelopen maanden hebben we allebei het gevoel dat het noodzakelijk is om er voordat we het traject ingaan even tussenuit te gaan.
Ik ben 29 juni geopereerd en de dokter zei dat ik na de operatie een aantal maanden extra vruchtbaar ben. Die maanden laten we nu dus helaas ook schieten maar het is niet anders ben ik bang. Weten jullie hoe lang die extra vruchtbaarheid duurt? Hebben jullie bewust gekozen voor een moment van rust voordat jullie begonnen met behandelingen??
Aan de ene kant ben ik namelijk blij maar aan de andere kant baal ik van die 2 pogingen vertraging.

Liefs Inge

Hoi Inge!!
Balen joh!maar ik begrijp jullie besluit wel.Het is zo voor bij die tweemaande en voor je het weet ben je zwanger!!! mischien al de eerste keer;dat hopen wij ook natuurlijk.wat betreft je vruchtbaarheid,heb ik geen idee.

maar ook balen dat je niet mag vliegen;mijn man heeft ook trombose(aaaaargh schreef weer mijn vriend)maar mag wel gewoon vliegen..!!hij heeft het al wel wat langer(denk ik) 2x gehad.en is al lang aan de bloedverdunners.
Wij grijpen elke gelegenheid aan om zwanger te worden en houden verder ook nergens rekening mee;hoeft ook niet in ons geval. nu maar weer wachten op mijn nod(dit weekend ) en dan bellen.

succes! gr. petra

Hoi Inge,

Ja ik begrijp het besluit wel.
Die vruchtbaarheid na de operatie duurt een half jaar, dan heb je na deze twee maanden nog ±4 maanden om met IUI een verhoogde kans te hebben. Dan kun je misschien 3 poingen doen omdat er minimaal een maand tussen de pogingen moet zitten.

Veel liefs, Lill

Hoi!
Mijn vruchtbare periode is helaas 29 juni al ingegaan. November is dus al maand 5. Ik mag wel achter elkaar doorgaan met de pogingen omdat we het in een spontane cyclus doen. Mijn ongi is namelijk vrij regelmatig.

Petra, ik mag wel vliegen alleen niet tijdens een zwangerschap. Voor vrouwen brengt trombofilie veel meer risico's met zich mee dan bij mannen. Ik slik bloedverdunners in risicosituaties maar tijdens een zwangerschap mag dat dus niet. Eerst nog even vliegen met bloedverdunners dus en dan de IUI.

We'll see!

Liefs Inge

Terug
Bovenaan