IUI was te laat?!?

Hoi,
zoals het onderwerp het al zegt: ik denk dat mijn IUI te laat is geweest, een gemiste kans dus!
Ik had op een zaterdag mijn eerste follikelmeting van de cyclus op dag 10. (20mm groot) dus 's avonds de Pregnyl en smaandags de IUI. 2 weken later zou ik dus mijn ongi moeten hebben (of niet...!), op maandag dus! Maar deze begon al op zondag!!
Bij mijn 1e IUI was de pregnyl ook al toen mijn eitje kleiner dan 20 mm was. En nu dus pas (??) bij 20 mm. Ik baal er wel een beetje van. Ze advisren om geen sex te hebben de avond voor de iui, maar u denk ik, hadden we maar...
Wie heeft ervaring?? Is een ongi altijd precies 2 weken na iui (40 uur na de Pregnyl ) of kan dat eerder?
Liefs Janne

Hoi Janne,

Ik denk dat het wel goed zit. Pregnyl zorgt ervoor dat een eisprong precies goed getimed wordt. Het kan zijn dat door het gebruik van hormonen je menstruatie ietsjes anders wordt dan je gewend bent. Het is ook niet zo dat als je je eisprong hebt dat je een menstruatie precies na 14 dagen kan verwachten, dat hangt ook af van je eigen cyclus. Zelf werd ik altijd tussen de 12 en 15 dagen ná een eisprong ongesteld en dat wordt gezien als "regelmatig".
Ik heb zelf ook wel 's het gevoel gehad dat we te laat waren tijdens een IUI, maar de doktoren hebben me verzekerd dat ze er echt wel bij zitten.
Het is moeilijk om er vertrouwen in te hebben, tenminste, dat vond ik altijd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Esk (na 5 IUI's en 1 IVF moeder van een zoon!)

Hoi,
Ik zou me geen zorgen maken over timing zoals esk al schreef.
Ik wordt altijd onder invloed van hormonen ook eerder ongesteld.Terwijl ik zonder gebruik van hormonen altijd op tussen de 28 en 30 dg ingesteld wordt.
Die hormonen kunnen je lichaam aardig van slag brengen.

Gr. Suusje

(6 iui's 2x IVF helaas nog niet zwanger)

Hoi

Ik heb vandaag mn laatste iui gehad, maar ik ben meestal 12/13dgn na iui ong, het wil dus niets zeggen, Ik zou me als ik jou was daar neit druk over maken. We duimen dat het raak is voor je.

Gr WEndy

Terug
Bovenaan